רשת אופנת בייסיק שהשיק היזם יוסי גביזון
המהלך החדש של בנק לאומי לפתיחת מוקד במוצ"ש נחרת היטב בתודעת הצופים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לבזק, עם קרוב ל-2 מיליון שקל, ואורבניקה היא חברת האופנה הראשונה שנכנסת למדד זה שנה
במסגרת הרחבת הקריון הוגדלו שטחי מסחר, מתווסף חניון בן שלוש קומות שיגדיל את מספר מקומות החנייה לכ־3,000, ונפתחת שדרת חנויות חדשה שתוסיף לקניון כ–4,000 מ"ר מסחרי
החורף החם, מכירת מלאים במבצע והתחזקות הדולר הם בין הסיבות לשחיקה שחווה רווחיות הרשתות המובילות • בסיכום שנתי נרשמה אומנם עלייה בהכנסות, בין היתר כתוצאה מסגר בתקופה המקבילה ב–2021 • מניות פוקס וקסטרו איבדו עשרות אחוזים בשנה החולפת
חברות האופנה עלו בקמפיינים לקראת האביב והפסח, אך רק אחת תפסה את תשומת-לב הצופים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של בנק לאומי היא הזכורה ביותר והמושקעת ביותר, בעוד הבנק הבינלאומי ועידו רוזנבלום נותרים מחוץ לתודעה
שתי רשתות האופנה המובילות בישראל נסחרו לפני כ-20 שנה בשווי דומה, אך בשנים האחרונות הן משחקות בליגה אחרת • בשוק מצביעים על ניהולו של הראל ויזל מפוקס כסיבה המרכזית להבדל העצום בין השתיים, עם מסע התרחבות מוצלח ושלל מותגים בינלאומיים, בעוד שקסטרו מתקשה לצמוח ולהרוויח
החברה האם קסטרו: בשל המצב בשווקים החליטה אורבניקה להשהות בשלב זה את המשך קידום מהלך ההנפקה
לדברי הנהלת קסטרו-הודיס, הקבוצה תמשיך להוציא לפועל את התוכנית האסטרטגית של אורבניקה ממקורותיה העצמיים • במקביל, הודיעה קסטרו-הודיס כי תחלק לבעלי מניותיה דיבידנד של כ-84 מיליון שקל
היובש שחזר לשוק הראשוני בת"א הוביל לכך שגם חברות רווחיות וסולידיות עצרו ואף עלולות לגנוז את תוכניות ההנפקה שלהן • פעיל בשוק: "נוצר פער גדול מדי בין השווי שבעלי השליטה רצו להנפיק לפיו לזה שהשוק מוכן לקבל כיום"
תחזיות אורבניקה לשנת 2022 מעידות על המשך צמיחה מהירה של כ-23% במכירות לכ-416 מיליון שקל ושל כ-42% ברווח הנקי המתואם לכ-50 מיליון שקל
זרוע ההשקעות של קבוצת קשת ממשיכה להשקיעה בעסקים שניתן להשביח באמצעות פרסום בטלוויזיה - והפעם קבוצת קסטרו-הודיס שנערכת להנפקת מותג האופנה אורבניקה • מדובר בעסקת ברטר שמעניקה לאורבניקה זמן פרסום בשווי 60 מיליון שקל בכל פלטפורמות התוכן של קשת
בדומה לחברות האופנה האחרות, גם קסטרו נהנתה מעלייה משמעותית בהכנסות וברווחים בהשוואה לשנת 2020 מוכת הסגרים • זינוק של 68% בהכנסות הרבעון הרביעי • עברה אשתקד לרווח נקי של 108 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11 מיליון שקל ב-2020
חברת קסטרו, שבשליטת משפחת רוטר, נסחרת כיום בשווי שוק של קרוב למיליארד שקל, לאחר שהמניה הכפילה את ערכה בשנה האחרונה • עפ"י ההערכות בשוק ההון, גם אורבניקה מכוונת לשווי דומה
רשת האופנה והאביזרים המוזלת פותחת לראשונה חנות בשטח של 350 מ"ר תחת השם "מיני אורבניקה" במתחם פריז בנתיבות
3 שנים אחרי שעזריאלי פתחה אתר אונליין, קבוצת האופנה קסטרו תחל למכור בו מוצרים שלה, בשלב הראשון של המותג אורבניקה • על המתח והקושי לגייס חברות אופנה שמפעילות אתרי אונליין מתחרים ניתן ללמוד מכך שבקסטרו רואים בכך "פרויקט", בעוד שבעזריאלי רואים בכך "שיתוף-פעולה" שמתאפשר "לאור היחסים הטובים בין הקבוצות"
השיטה הקפיטליסטית מעודדת את שורת הרווח בכל מחיר - גם פגיעה בתנאי העבודה של אוכלוסיות חלשות • לפני שאנחנו רצים לבקר את המיניות המוחצנת שמוצגת בפרסומות אופנה, כדאי שנסביר לעצמנו למה אנחנו ממשיכים לקנות שני סריגים ב-100 שקל
גם השנה מתריע משרד הבריאות: ריכוזים גבוהים של מתכות נמצאים בתכשיטים שנמכרים לילדים, כולל ברשתות גדולות דוגמת אורבניקה וטופ טן • במשרד מדגישים כי ענידה בלבד של תכשיטים המכילים ריכוזים חריגים של מתכות כגון עופרת אינה מסכנת את הילדים, אך הכנסה של תכשיטים אלה לפה עלולה להיות מסוכנת
בנק לאומיגיאוקרטוגרפיהדוחות כספייםהנפקה ראשונית לציבורהפרסומות הזכורות והאהובותהראל ויזלקמעונאותקסטרורון רוטררשתות אופנה