יו"ר ועד העובדים של בזק השלים עוד הסכם קיבוצי ויפרוש בשנה הבאה

שלמה כפיר, יו"ר ועד העובדים של בזק, הודיע כי לאחר שהשלים את ההסכם הקיבוצי, בכוונתו לפרוש מתפקידו, והוא לא יתמודד בבחירות לתפקיד שייערכו בשנה הבאה

שלמה כפיר, יו"ר ועד עובדי בזק / צילום: איל יצהר
שלמה כפיר, יו"ר ועד עובדי בזק / צילום: איל יצהר

יו"ר ועד העובדים של בזק, שלמה כפיר, השלים בשבוע שעבר את הסכם העבודה האחרון שלו כיו"ר הוועד, והוא צפוי לפרוש במהלך השנה הבאה. כפיר אמר כי הוא יעזוב רק לאחר שישלים הסכם עבודה חדש עם הבעלים החדשים של בזק, ובעוד חצי שנה צפויות להיערך בחירות לראשות הוועד, שבהן הוא עתיד שלא להשתתף אחרי עשרות שנים בתפקיד. 

בסוף השבוע דיווחה בזק על השלמת השא-ומתן עם העובדים, לפיו יפרשו 50 עובדים ותיקים של בזק בעלות של 68 מיליון שקל, והחברה תרשום הוצאה של 65 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה. ההסכם יתפוס עד סוף שנת 2025, וניתן יהיה להאריכו בעוד שנה. 

במסגרת ההסכם הובטח לכ-6,000 עובדי בזק, במשך 5 שנים, את כל הזכויות ו"שקט תעשייתי", כולל שיפור בשכר ובתנאי הפרישה. כמו כן הובטחה במסגרת ההסכם החדש רשת ביטחון לעובדים עד סוף שנת 2026. בנוסף, סוכם על צמצום של כ-75% ממכסות הפרישה של החברה, מה שמבטיח את התעסוקה לעובדים. העובדים ייהנו במסגרת ההסכם החדש גם ממענק חתימה בהיקף של כ-40 מיליון שקל. 

לדברי כפיר, ״בתקופה של משבר כלכלי חסר תקדים ועם משבר מגפת הקורונה, אנו שמחים שהצלחנו לשמור על הביטחון התעסוקתי והתנאים של כלל עובדי בזק".

לדבריו, "הסכם זה יוצר ודאות ואופק לעובדים לשנים הבאות, עם כניסת החברה לסיבים האופטיים ומנועי צמיחה חדשים של בזק בתחום התוכן וה-ISP".

עוד אמר כפיר: "אנו בטוחים שבזק תמשיך להוביל להיות חברת התקשורת המובילה בישראל".