מנכ"ל רשת 13 על "האח הגדול" וחרם המפרסמים: "מדרון חלקלק"

לאחר הפרסומים על מתמודד בבית "האח הגדול" הנאשם כי תקף מאבטח מבוגר, איימו שטראוס, ביטוח ישיר וטמבור כי יפסיקו את הפרסום בתוכנית • מנכ"ל רשת אבי בן טל נמנע מלהתבטא לאורך כל תקופת המשבר, אך היום שיתף את המפרסמים בתחושותיו

אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל
אבי בן טל, מנכ"ל רשת 13 / צילום: ינאי יחיאל

מנכ"ל רשת 13, אבי בן טל, פנה היום (א') במכתב לשטראוס, ביטוח ישיר וטמבור - שלוש המפרסמות שאיימו להחרים את הפרסום בתוכנית "האח הגדול" - והבהיר להן כי האיום שנקטו עלול להתברר כמדרון חלקלק.

נזכיר כי לפני ימים ספורים חשפו הבלוגר עומרי חיון וכתב "ישראל היום" ערן סוויסה כי אלימלך קשתי, שנכנס כמתמודד לבית "האח הגדול", נאשם כי יחד עם אחיו תום קשתי תקף מאבטח מבוגר, ומשפטו אמור היה להיפתח ימים ספורים לאחר תחילת העונה. במקביל לדיווח, הופץ סרטון ממצלמות האבטחה בהן נראה אלימלך קשתי דוחף את המאבטח.

בעקבות הפרסומים קמה סערה תקשורתית, וחברת שטראוס (מהמפרסמות הגדולות בישראל) הודיעה כי תשהה את הפרסום בתוכנית "האח הגדול" עד לקבלת הבהרות. זמן מה לאחר מכן הצטרפה לשטראוס גם חברת ביטוח ישיר, ואחריה טמבור - שיצאה בהצהרות מיליטנטיות.

ברשת הקפידו כל העת להבהיר כי מתנהל תהליך בדיקה, שכלל בחינה מקצועית של הסרטון ודיונים של ועדת האתיקה - שבסופם הוחלט כי קשתי יעזוב את בית "האח הגדול". ההסבר הרשמי היה, בין השאר, כדי לאפשר לו להגן על עצמו.

מנכ"ל רשת, אבי בן טל נמנע, מלהתבטא לאורך כל תקופת המשבר, אך היום שיתף את המפרסמים שאיימו על רשת בתחושותיו לגבי מה שהתרחש. "במשך כל הסערה שהתקיימה בימים האחרונים שתקתי, אולם כעת, לאחר שהנושא מאחורינו, אני מוצא לנכון לפנות אליכם על-מנת להביע צער על העובדה שלא הענקתם להפקת 'האח הגדול' ולרשת 13 שהות מספקת לבדוק את התלונות בטרם חרצתם את דיננו ופתחתם בחרם מפרסמים. חרם מפרסמים הוא מדרון חלקלק, ובעיניי יש לנהוג בו במשורה ובטח שלא בטרם הסתיימה הבדיקה שהתקיימה לבקשתכם".

לדברי בן טל, "רבים מכם פונים פעמים רבות בטענות שונות אודות התכנים המשודרים ברשת 13 ובכלי התקשורת השונים. רבים מכם טוענים כי דין החברות בראשן אתם עומדים נחרץ ללא בדיקה מעמיקה ובמעמד צד אחד. לצערי - התנהלותכם באירוע זה מעידה שפעלתם באותו אופן נגדו אתם מלינים".