דוח פינטק | פודקאסט

מלחמה קרה חדשה: האם האקרים יצליחו להפיל בנקים גדולים בישראל?

הפריצה למערכות המידע של חברת הביטוח שירביט בשבוע שעבר העלתה על סדר היום את שאלת בטיחותם של יתר המוסדות הפיננסיים בישראל • ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום הסייבר במכון הטכנולוגי בחולון HIT וממקימי מערך הסייבר בשב"כ, מתארח בפודקאסט 'דוח פינטק' ומסמן עתיד קודר • האזינו

בנין חברת ביטוח שירביט, נתניה / צילום: תמר מצפי, גלובס
בנין חברת ביטוח שירביט, נתניה / צילום: תמר מצפי, גלובס

עולם הביטוח הוכה בתדהמה בשבוע שעבר כשהאקרים פרצו למערכת המידע של חברת הביטוח 'שירביט', ודרשו כופר תמורת המידע. בעקבות הפריצה עלתה על סדר היום שאלת בטיחותם של יתר המוסדות הפיננסיים בישראל. האם יתכן שדרישת הכופר הייתה מסך עשן בעבור לקיחת מידע יקר ערך; ומה הם הסימנים המפלילים כי מדינת אויב עומדת מאחורי התקיפה?

ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום הסייבר במכון הטכנולוגי בחולון HIT וממקימי מערך הסייבר בשב"כ מתארח בפודקאסט 'דוח פינטק' בהנחיית ד"ר אושי שהם-קראוס, ומעריך כי בעתיד הקרוב בנקים ומוסדות פיננסים יהיו צפויים לסכנת התקפה מתמדת: "גופי סייבר מדינתיים מגינים על המערכת הפיננסית בישראל".

עקבו אחר הפודקאסט בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציית הפודקאסטים האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.