עסק ביום | פיצ'ר

"יש צורך עז ליהנות בגלל המצב ועל אף המצב"

עדי רוזן ממושב נתיב העשרה הקימה את מיזם "סיפור קולינרי בשדרות ובאשקלון" •  גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

עדי רוזן, מדריכת סיורים קולינריים בדרום / צילום: תמונה פרטית
עדי רוזן, מדריכת סיורים קולינריים בדרום / צילום: תמונה פרטית

עדי רוזן ממושב נתיב העשרה, נשואה ואם לשלושה, החליטה לפני שנתיים לצאת למה שהיא מגדירה כשליחות. רוזן הקימה מיזם "סיפור קולינרי בשדרות ובאשקלון" שמוגדר על ידיה גם כסיור למיטיבי לסת.

"החלטתי לגרום לאנשים להתאהב בדרום ולראות אותו אחרת ממה שהוא מצטייר בתקשורת. התעוררה בי מחויבות להראות את הטוב של הדרום על אף המציאות המורכבת שבה אנחנו חיים. לפני הקורונה עבדתי בלי הפסקה, בעיקר עם קבוצות של חברות וארגונים וגם עבור אירועים פרטיים כמו ימי הולדת.
"הקורונה גרמה לי לעשות התאמה - היות שלא הייתה אפשרות לסייר בקבוצות פתחתי את הסיורים ליחידים או למשפחות גרעיניות. זה צעד שעשיתי בהתרגשות עצומה ואני זוכה להיענות והסיורים מתמלאים. הסיור נמשך שעתיים במרחב הפתוח עם מסכות. לאנשים יש צורך לצאת ולבלות ולטעום את החיים כי יש תחושה שאוטוטו סוגרים אותנו".

בהפוך על הפוך, רוזן מספרת שהשקט הביטחוני היחסי בשדרות תורם לביקוש. "מגיעים מכל הארץ. בסיור אוכלים בכל מיני מקומות, לוקחים אוכל ממסעדות שממילא עובדות בטייק אווי וממשיכים. לפני הקורונה היינו יושבים אבל היום יש הבנה והסתגלות לסיטואציה שבה אוכלים בעמידה ומפטפטים תוך כדי.

בחודשיים-שלושה הראשונים למשבר הייתה ירידה חדה בכמות המשתתפים אבל בתקופה האחרונה יש עלייה והגעתי לרמת הכנסות שקרובה לזו של השנה שעברה. במעט הנהלים שמשחררים לנו, מצאנו איך לעבוד. אני מרגישה שיש צורך עז ליהנות בגלל המצב ועל אף המצב".

בעסק כמו שלך השינויים בהנחיות משפיעים עלייך מהיום למחר, למשל עם סגירת מסעדות, איך מתמודדים עם זה?
"כתושבת העוטף אני רגילה לשגרת חירום, אני רגילה לזה שברגע אחד הכול יכול להשתנות ושצריך לקחת את הילדים ולנסוע מפה עד שהמצב יירגע. יש תקופות שזה קרה גם אחת לחודש. עבורי, היתרון של הקורונה זה שיש לי שקט נפשי ביטחוני, זה אולי שקט זמני אבל זה שקט אחר. המציאות הביטחונית הרגועה יצרה לאנשים הזדמנות פז להגיע לשדרות.

"בתחילת כל סיור אני שואלת מה האסוציאציה שעולה לאנשים עם המילה שדרות, את מה ש-90% אומרים, צבע אדום וטילים, הם משנים אחרי שעתיים כשהם יוצאים מאוהבים וחווים טרנספורמציה בגישה לעיר. בסיורים באשקלון אנחנו מגלים כל מיני מקומות נסתרים כמו תושב בן 101 שמרפא בשיטת הרמב"ם ומגלה את הסוד לאריכות ימים או טועמים פריקסה שעובר מדור לדור כבר 200 שנה. בזמן האחרון מבקשים להחזיר סיורים לקבוצות של 20 איש שמחפשות חוויה של תוכן ואוכל ביחד".

רוזן היא בוגרת תואר ראשון בתחום התיאטרון ובמקביל היא מנהלת עסק של סדנאות אלתור וצחוק. בעסק הזה היא מספרת "אנחנו נוסעים לשמח אנשים בכל הארץ באמצעות צוות שעושה הפעלות ופעילויות מותאמות לאירועים, מערב נשים ועד אירוע בבנק. בתקופת הקורונה, הפעילות צנחה אם כי בשבועיים האחרונים אני מרגישה התעוררות גם בזה. אנשים רוצים לשמוח".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il