מלצרים, טבחים וטכנאי מחשבים - המקצועות שהתרסקו באוקטובר נובמבר

לפי נתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר המשרות הפנויות במשק ממשיך לגדול בקצב איטי, אך רחוק עדיין מהרמות של ערב משבר הקורונה

עוד מסעדה סגורה בצל הסגר השני בישראל / צילום: כדיה לוי, גלובס
עוד מסעדה סגורה בצל הסגר השני בישראל / צילום: כדיה לוי, גלובס

עלייה קטנה במספר המשרות הפנויות במשק. לפי העדכון החודשי שמפרסמת היום (ג') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), עלה מספר המשרות הפנויות במשק ל-59,650, לעומת 56,460 משרות בחודש אוקטובר. באחוזים הגיע שיעור המשרות הפנויות בנובמבר ל-2.52% מכוח העבודה לעומת 2.39% באוקטובר.

מדובר בהמשך מגמת ההתאוששות בשיעור המשרות הפנויות, לאחר שזה צנח לשפל של 1.76% בתחילת משבר הקורונה. עם זאת, הנתונים עדיין רחוקים מלבטא חזרה של רמת הפעילות הכלכלית במשק לשגרה שלפני הקורונה, אז עמד שיעור המשרות הפנויות על כ-3.5%.

הביקוש למלצרים ולברמנים התרסק בשיעור של 74%, על רקע הסגר השני, כך עולה מהשוואת המשרות המבוקשות בחודשים ספטמבר-אוקטובר-נובמבר לנתוני החודשים אוגוסט-ספטמבר-אוקטובר, בפילוח לפי משלחי יד.

הירידה נובעת מהסגר השני ולאחר שהמגבלות על פתיחת מסעדות, ברים ובתי קפה נמשכו גם לאחריו. גם מספר המשרות הפנויות לטבחים ירד בין שתי התקופות ב-39%.

ירידה מפתיעה יותר - של 16% - נרשמה בביקוש לטכנאי רשתות ומערכות מחשבים, וניתן להסביר זאת אולי במעבר לעבודה מהבית ובירידה החדה בהיקף העבודה במשרדים. מצד שני נרשמו עליות של בין 8% ל-10% בביקוש למהנדסים, מפתחי תכנה, נהגים, עובדי בניין, נציגי מכירות טלפוניים ופקידים.