בעלי בזק יוצאים נגד כוונת משרד התקשורת להפחית את תעריפי החברה בטלפוניה

מנכ"ל ביקום, תומר ראב"ד: "הודעה שעלולה לפגוע באופן ישיר ביכולת של חברות הטלקום להשקיע בתשתיות בישראל ותרתיע משקיעים זרים" • משרד התקשורת הודיע על כוונתו להפחית את תעריפי החברה המפוקחים בכ-400 מיליון שקל בשנה

מנכ"ל ביקום, תומר ראב"ד, יוצא נגד כוונת משרד התקשורת להפחית את תעריפי החברה בטלפוניה הנייחת. ביקום היא בעלת השליטה בבזק ולאחרונה רכשה מניות נוספות של בזק בכ-40 מיליון שקל כאות וסימן לרצינות השקעתם בחברה.

לדברי ראב"ד, "אנו מאוכזבים מאד לשמוע על הודעת שר התקשורת ביום פרישתו, הודעה שעלולה לפגוע באופן ישיר ביכולת של חברות הטלקום להשקיע בתשתיות בישראל ותרתיע משקיעים זרים מלפעול בישראל. החלטות שכאלה הן הגורם המרכזי לכך שהתשתיות בישראל נמצאות עשור מאחורי העולם המערבי. בסופו של יום, הפגיעה הגדולה ביותר היא בצרכנים ותפגע בניסיונות שנעשו עד לאחרונה לקידום התשתיות והבאת ישראל לקדמת הבמה בתחום התקשורת. בעלי השליטה מגבים את בזק והנהלתה ובטוחים כי יצליחו לשכנע את הרגולטור לשנות את הודעתו ולפעול לטובת הציבור והמדינה".

מוקדם יותר היום (ג') הודיע משרד התקשורת על כוונתו להפחית את תעריפי החברה המפוקחים בכ-400 מיליון שקל בשנה. המשרד החליט להפחית את תעריפי הטלפוניה של בזק לאחר שהגיע למסקנה כי בבזק ישנה רווחיות עודפת הנובעת ממחירים גבוהים בטלפוניה המפוקחים על ידי המשרד. המשרד עובד בחודשים האחרונים על בדיקת הנושא במטרה לשמור על כך בשקט, ואולם ככל הנראה העזיבה של יועז הנדל את תפקיד שר התקשורת גרמה לו לפרסם את הנושא ביומו האחרון בתפקיד, כדי לקטוף את פירות ההישג שהוא הביא.

לאחר 17 שנים בהן לא עודכנו תעריפי הטלפוניה של בזק, הגיעה לסיומה עבודת מטה ממושכת בעקבותיה החליט שר התקשורת הנדל לפרסם שימוע לטובת הפחתת תעריפי שירות הטלפון הביתי הנייח ברשת בזק, וזאת כחלק מעדכון מנגנון הפיקוח וגובה התעריפים המפוקחים בעד שירות זה. 

המשרד ממליץ על תעריף אחיד לדמי השימוש בשיעור של 20.82 שקל לפני מע"מ ו-24.36 שקל אחרי מע"מ. תעריף זה נמוך בכמעט 60% מהתעריף הנוכחי של דמי השימוש. מחיר דקת שיחה יירד ל-1.2 אגורות.