עומדת בהבטחתה: מקנזי סקוט, לשעבר בזוס, תרמה 4.2 מיליארד דולר ב־4 חודשים

הונה של מקנזי סקוט מוערך בכ־60.7 מיליארד דולר והיא האישה העשירה ביותר בעולם • סקוט התחייבה לתרומה במסגרת יוזמה של קרן ביל ומלינדה גייטס והמשקיע וורן באפט • היא הייתה אחת מ־210 מיליארדרים ומיליונרים שחתמו על עצומה שבה התחייבו לתרום חלק ניכר מכספם במהלך ימי חייהם

מקנזי סקוט / צילום: Associated Press, Evan Agostini
מקנזי סקוט / צילום: Associated Press, Evan Agostini

מקנזי סקוט, אשתו לשעבר של מייסד אמזון ג'ף בזוס, הודיעה כי תרמה 4.2 מיליארד דולר בארבעת החודשים האחרונים למאות ארגונים. זאת בהתאם להבטחה שנתנה בשנה שעברה. הונה של סקוט מוערך בכ־60.7 מיליארד דולר והיא האישה העשירה ביותר בעולם. בעלה לשעבר הוא האיש העשיר ביותר בעולם נכון להיום והונו מוערך ב־182.2 מיליארד דולר.

סקוט הודיעה על התרומות ביום שלישי בפוסט באתר מדיום, שבו היא השוותה את נגיף הקורונה לכדור הרס המכה בחייהם של האמריקאים. היא הדגישה שהמגפה החמירה בייחוד את מצבן של קבוצות מוחלשות, כמו נשים, שחורים ועניים, ו"בינתיים", היא הוסיפה, "המיליארדרים המשיכו להתעשר".

סקוט היא אחת מהמיליארדרים האלה. עושרה מבוסס על נתח של 4% במניות אמזון, כ־19.7 מיליון מניות, שהיא קיבלה כחלק מהסכם הגירושים שלה מג'ף בזוס. היא מדורגת במקום 18 בעולם והונה גדל מתחילת השנה ב־23.6 מיליארד דולר - כך על פי סוכנות בלומברג.

כשרוב כלכלת העולם התכווצה, וסגרים הכריחו חנויות ברחוב לסגור עד להודעה חדשה, אמזון התרחבה כשעוד ועוד אמריקאים עברו לקניות באינטרנט והחברה הציגה רווחים נאים ברבעון השלישי של השנה.

סקוט התחייבה לתרומה במסגרת יוזמה של קרן ביל ומלינדה גייטס והמשקיע וורן באפט. היא הייתה אחת מ־210 מיליארדרים ומיליונרים שחתמו על עצומה שבה התחייבו לתרום חלק ניכר מכספם במהלך ימי חייהם. אחרים היו מארק צוקרברג ואשתו פריסילה צ'אן, אשת העסקים שרה בלייקלי וסטיב וג'ין קייס, ראשת חבר הנאמנים של הנשיונל ג'אוגרפיק. ג'ף בזוס לא חתם על העצומה.

לא התרומה הראשונה השנה

לאחר שביולי כבר תרמה סקוט 1.68 מיליארד דולר ל־116 עמותות, אוניברסיטאות, קבוצות קהילתיות וארגוני סיוע משפטי, ביקשה מהצוות שלה "להאיץ" את הנתינה ב־2020 על ידי מציאת ארגונים ואוכלוסיות "שנפגעו הכי קשה מהקורונה". היא אמרה שהקבוצות נבחרו בגישה המונעת על ידי מידע, כאשר היא ניסתה להתמקד בארגונים שהייתה להם מנהיגות מוצלחת והראו תוצאות בעיקר בקהילות עם ביטחון תזונתי גרוע, חוסר שוויון גזעי ועוני גבוה, כמו גם "גישה מועטה לכסף המגיע מפילנטרופים".

כשחברי הצוות של סקוט התחילו בבדיקה היו ברשימה 6,490 ארגונים. לאחר סינון קפדני, הוחלט כי 384 עמותות וארגונים ב־50 מדינות, בפורטו ריקו ובוושינגטון הבירה, יקבלו יחד סך של 4.16 מיליארד דולר בתרומות, כולל מחסני מזון, קרנות לסיוע חירום ו"שירותי סיוע למי שנפגע הכי קשה", נכתב בהודעה מטעמה של סקוט

סקוט כתבה עוד כי היא "רחוקה מלהשלים" את ההתחייבות ועודדה אחרים לתרום כמוה בכל דרך שהם יכולים.

גילוי מלא: עקב טעות סופר נכתב בנוסח הכתבה והכותרת תחילה סכום תרומה של 1.4 מיליארד דולר. הסכום שתרמה מקנזי סקוט בארבעה חודשים הוא 4.2 מיליארד דולר.