מענק הבחירות של כ"ץ: עסקים יקבלו תוספת מיוחדת על ינואר ופברואר

שר האוצר יוזם מענק מיוחד לעסקים שיעמוד על 50% מגובה המענק שקיבלו עבור השתתפות בהוצאות הקבועות • המקור התקציבי למימון המענק יהיה המענקים שהאוצר תכנון לשלם בחודשים מאי ויוני 2021 - שיקוצצו בכ-50%

ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ

שר האוצר ישראל כ"ץ יוזם מענק מיוחד לעסקים בחודשים ינואר פברואר, שיעמוד על 50% מגובה המענק שקיבלו עבור השתתפות בהוצאות קבועות. האוצר פרסם הלילה את תזכיר החוק המאפשר את ביצוע המענק לשימוע ציבורי. המקור התקציבי למימון המענק יהיה המענקים שהאוצר תכנון לשלם בחודשים מאי ויוני 2021 - שיקוצצו בכ-50%.

במערכת הפוליטית מעריכים כי החלטתו של כ"ץ הושפעה מהאפשרות שהבחירות יוקדמו לחודש מרץ, ומכך שמרגע התפזרות הכנסת יוטלו מגבלות שיקשו על צעדים כאלה, שיכולים להיתפס כ"כלכלת בחירות".

אולם בסביבתו של כ"ץ הסבירו כי המניע לתשלום נובע מההתפתחויות האחרונות במאבק בקורונה: התגברות הסיכויים לסגר שלישי בשבועות הקרובים מצד אחד, והאפשרות שהתחסנות האוכלוסייה תאפשר למשק לצאת מהסגרים לפני חודש יוני 2021 מצד מצד שני.

כ"ץ יזם את הארכת רשתות הביטחון לעצמאים, למובטלים ולעובדים שהוצאו לחל"ת עד לחודש יוני 2021. במסגרת זו ימשיכו המובטלים והעובדים בחל"ת לקבל דמי אבטלה (כל עוד שיעור האבטלה אינו נמוך מ-7.5%) והעצמאים מקבלים מענק דו חודשי של כ-15 אלף שקל.