אנחנו באבו דאבי מחכים לחברות הישראליות

מאז חתימת הסכם היחסים עם ישראל למדנו באיחוד האמירויות להוקיר את רוח הפתיחות, מהירות הפעולה וניצוץ החדשנות שחדרו לשיחותינו עם המערכת האקולוגית של המשקיעים בישראל • מנכ"ל משרד ההשקעות של אבו דאבי בטור מיוחד לגלובס

אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות / צילום: שאטרסטוק
אבו דאבי, עיר הבירה של איחוד האמירויות הערביות / צילום: שאטרסטוק

ה-2 בדצמבר 1971 הוא תאריך מיוחד בהיסטוריה של איחוד האמירויות הערביות. ביום הזה, לפני 49 שנים, האמירויות התכנסו להקמת איחוד האמירויות הערביות וכעת הוא נחגג כיום הלאומי שלנו.

גם ה-15 בספטמבר 2020 הוא יום חשוב בתולדותינו כאומה. זהו היום בו נרמלנו את יחסינו עם מדינת ישראל וככזה ייזכר לנצח בספרי ההיסטוריה, תאריך שבו שתי המדינות נפגשו, נחושות ברצונן לשתף פעולה וליצור קידמה. בשנת 2020, שנה סוערת בכל כך הרבה דרכים בלתי צפויות וחסרות תקדים, זהו תאריך שמסמן סיבה משותפת לחשיבה רעננה, גישה חדשה ושאיפה נלהבת להשבחתה ולשגשוגה של האנושות.

דבר אחד שאני יודע בוודאות הוא שהתפתחות זו אפשרה לנו להתחיל בתקשורת ושיח, ליצור קשרים חדשים, שותפויות וחברויות - וזה הבסיס למינוף והתקדמות.

מיום זה, משרד ההשקעות אבו דאבי (ADIO) למד להוקיר ולחבק את רוח הפתיחות, מהירות הפעולה וניצוץ החדשנות שחדרו לשיחותינו עם המערכת האקולוגית של המשקיעים בישראל.

ברוח הפתיחות והשקיפות המתבקשת, ראינו התעניינות רבה מצד גופים ישראליים שמעוניינים להקים נציגויות באיחוד האמירויות הערביות ובאבו דאבי, ולהיפך. התחלנו גם בשיחות הכנה עם Invest in Israel וחתמנו על הסכם שיתוף-פעולה מכונן עם מכון היצוא הישראלי. בנוסף לכך, אנו נמצאים בעיצומם של דיונים עם גופים ממשלתיים וקבוצות עסקיות שיאפשרו שיתופי-פעולה נוספים בין חברות ממוקדות חדשנות בשני השווקים.

להטביע חותם על דפי ההיסטוריה

מאז שיצאנו למסע הזה, מצבנו טוב יותר ממה ששיערנו וקיווינו לו בתחילה. אני מאמין שההתקדמות המואצת היא עדות לכך שגורמים משני צידי המתרס מעוניינים להטביע חותם משלהם בדפי ההיסטוריה.

תחת דגל החדשנות, אנו מתאחדים למען טובת הכלל, ומחברים בין המוחות המבריקים ביותר בתחומי המדע, טכנולוגיה ומחקר לצורך שיתופי-פעולה ומציאת פתרונות שיכולים להועיל לאזורנו ואף מחוצה לו.

לאמיתו של דבר, זהו סימן ההיכר האמיתי של חדשנות. באיחוד האמירויות הערביות יש לנו תשתיות ברמה בינלאומית, אבל בפגישות עם עמיתיי הישראלים התרשמתי ממה שאנחנו יכולים ללמוד מ'התשתית הרכה' של ישראל בתחומי החדשנות, ידע ומחקר ופיתוח. אנחנו רוצים ללמוד, אנחנו רוצים לחלוק את המומחיות שלנו והכי חשוב - אנחנו רוצים לייצא את הידע הזה לשאר העולם.

אנחנו באמת מחוברים. הפרופסור האהוב עלי ביותר באוניברסיטת קולומביה בניו יורק היה אמיר זיו. באחד הדיונים המוקדמים שלי עם גורמים ישראלים פגשתי את דייוויד לפלר, המנכ"ל של משרד הכלכלה הישראלי שגם עובד עם Invest in Israel, והוא סיפר לי שהוא ואמיר למדו יחד בתיכון ומכירים אחד את השני כבר 45 שנים.

בזמן שאנחנו באיחוד האמירויות הערביות חוגגים קשרים מסחריים מתמשכים ו-49 שנים של הצלחות, אנחנו כבר מסתכלים קדימה לקראת 50 השנים הבאות. כשאנחנו חושבים על מערכת יחסינו החדשה אתכם אנחנו בהחלט סקרנים לדעת איך יראו 50 השנים הבאות עבור חברה ישראלית?

בילינו שנים בבניית התשתיות, המדיניות והתוכניות, כדי לתמוך בחברות שונות ולהניע אותן להישגים וגבהים חדשים. לדוגמה, Pure Harvest הוא מיזם AgTech (טכנולוגיה חקלאית) מקומי המשתמש במערכות ייצור מזון חדישות ומתוחכמות, שאבו דאבי תומכת בהרחבת השימוש בהן באזור ההיקפי.

ישנן גם חברות בינלאומיות כמו Nanoracks, חברה אמריקאית שאנו תומכים בה, שעוסקת בבניית תוכנית החקר המסחרית הראשונה לטכנולוגיות חקלאיות - "StarLab Space Farming Center", באבו דאבי. מנכ"ל החברה דיבר רבות בשבח יכולתה של איחוד האמירויות לעבוד עם כל אחת כל מהאומות וסוכנויות החלל הגדולות בעולם כ"מודל לעתיד".

בדומה לכך, אנו רוצים שגם חברות ישראליות ייהנו מכל מה שיש לאיחוד האמירות להציע. אנחנו מאמינים כי קבלת פנים חמה לשותפים ישראלים נוספים, שיחוו גם הם את כל מה שיש לאיחוד האמירויות ואבו דאבי להציע, מהווה אף היא מודל לעתיד.

ב-50 השנים הבאות ישנם עוד ימים נוספים רבים בהם נוכל, יחד, לחולל היסטוריה.

הכותב הוא מנכ"ל ADIO - משרד ההשקעות של אבו דאבי