נאמני אלדד פרי: המשקיע השוויצרי בקבוצת אלדד פרי רכש דירות בשליש ממחירן

הנאמנים על קבוצת הנדל"ן של אלדד פרי מבקשים לבטל עסקאות במסגרתן רכשה חברתו של איש העסקים השוויצרי חיים חמו 5 דירות  בפרויקט "פרי ארט" בשליש ממכירן

אלדד פרי / צילום: איל יצהר, גלובס
אלדד פרי / צילום: איל יצהר, גלובס

5 דירות שרכשה חברתו של איש העסקים השוויצרי חיים חמו בפרויקט "פרי ארט", נרכשו בשליש ממחירן, במסגרת עסקה עצמית (SELF DEALING) שבמסגרתה המנכ"ל של קבוצת פרי היה הבן של חמו - כך טוענים הנאמנים על קבוצת הנדל"ן של אלדד פרי, שמבקשים לבטל את העסקאות. אלה הסתכמו ב-8.4 מיליון שקל, בעוד שבידי הנאמנים, עורכי הדין אוהד גינדס וגונן קסטנבאום, יש שומה שמורה כי שווין האמיתי 25.6 מיליון שקל.

בספטמבר 2019 רכשה "גשמי חיים" של חמו 40% מהמניות של קבוצת פרי, מה שהביא למינויים של חמו עצמו לחבר בדירקטוריון של קבוצת פרי, ושל בנו גבריאל למנכ"ל החברה. במסגרת העסקים המשותפים רכשה "גשמי חיים" בחודש פברואר השנה 5 דירות בפרויקט "פרי ארט" בבת ים. מדובר בדירות בנות 5 חדרים, בקומות 13-15 של המגדל המתוכנן, שנמכרו לחברה במחירים של 1.56-1.78 מיליון שקל לדירה ובסך-הכול ב-8.4 מיליון שקל.

בהמשך היחסים בין משפחת חמו לפרי הידרדרו, כשלחיים חמו הסתבר כי קבוצת פרי נתונה לקשיים כלכליים גדולים, על אף שמצגות קודמות שהוצגו בפניו קודם לרכישת המניות, הראו חברה איתנה ובריאה. ביולי השנה נחתם הסכם בין הצדדים, שבו מצוין מפורשות כי קבוצת פרי נקלעה לקשיים תזרימיים. חמו ובנו פרשו מתפקידיהם בקבוצת פרי והודיעו כי ההשקעות שהשקיעו בחברה הן הלוואות בלבד, ובספטמבר החלה "גשמי חיים" את הליך חדלות הפירעון של אלדד פרי ושל הקבוצות שניהל, בגין חוב נטען של 218 מיליון שקל, שהתניע את כל המהלכים המשפטיים הנוכחיים.

נאמני קבוצת פרי: מהלכי חמו נועדו להרחיקו מהשליטה בקבוצה

בניגוד לעמדת "גשמי חיים", הנאמנים גינדס וקסטנבאום הודיעו כי מכלול המהלכים של חמו נועד להרחיק אותו ואת החברה שלו מהשליטה בקבוצת פרי, כדי ליצור לה מעמד כנושה מובטח ביחס לקבוצה, ולמנוע מצב שבו תיחשב לבעלת מניות בקבוצת פרי וכנושה נדחה או רגיל. לאור זאת ביקשו הנאמנים מבית המשפט להסיר את השיעבודים שהטילה גמי וחיים על הקבוצות של פרי, ובאחרונה בדקו גם את הנכסים שנמכרו לגמי וחיים באותן רכישות מחודש פברואר.

כאמור, על-פי השומה שנערכה עבורם על-ידי השמאית עדינה גרינברג, שווי השוק של הדירות מגיע ל-4.8-5.3 מיליון שקל כל אחת ובסך-הכול ל-25.6 מיליון שקל.

לאור זאת הגישו לבית המשפט בקשה לבטל את העסקאות, אותן הם מכנים כאמור "עסקאות עצמיות", שכן הן נערכו כשמשפחת חמו הייתה חלק מהעסקים של קבוצת פרי.

"סריקת עסקת מכירת 5 דירות למשיבה על-ידי פרי אסטרטגיות במסרקות ברזל מעלה את החשש המיידי והמבוסס, לפיו אין כלל עסקנן במכירה בין מוכר מרצון לקונה מרצון, כל שכן רצון של המשיבה (גשמי חיים, א"מ) להימנות עם קבוצת הרכישה בפרויקט 'פרי ארט'", כתבו הנאמנים בבקשתם לבית המשפט להורות על ביטול העסקאות.

עו"ד רונן נאוי, הנמנה עם באי-כוחה של חברת "גשמי חיים", מסר כי החברה תגיב בימים הקרובים לבקשות שהגישו הנאמנים.