קטע כלכלי | פודקאסט

אשתי היקרה: למה אנחנו משלמים יותר על הדברים החשובים לנו?

האם מוצרים יקרים מפני שהם חשובים לנו, או שאולי חשובים לנו מפני שהם יקרים? • למה כולנו מתחשבנים כל הזמן? • ואיך המתמטיקה משפיעה על הרצונות שלנו? • כך הכסף שינה את האנושות מהקצה אל הקצה • האזינו

הצעת נישואים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
הצעת נישואים / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

תהית פעם למה טבעת היהלום שראית בחלון הראווה עולה כל כך הרבה? הרי זהב הוא חומר נפוץ בעולם. האם יתכן שהמוצרים החומריים היקרים, עולים כל כך הרבה מהסיבה שהם חשובים לנו? או שאולי הם חשובים לנו מכיוון שמחירם גבוה מפריטים אחרים שפחות חשובים לנו?

מעבר לכך, אנחנו כל היום מתחשבנים - כמה עלתה ארוחת הצהריים, כמה זמן נקדיש למשימה שנתן הבוס ומתי נקום בבוקר. המתמטיקה של החיים השתלטה על הרצונות שלנו, ומשם חדרה אל תוך הכלכלה. גאורג זימל, מחשובי הסוציולוגים של הכלכלה, טען במשך שנים שהכסף לא שינה רק המסחר, הוא שינה את האנושות כולה.

עקבו אחרינו בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל.