עידן חדש: גליקמן-שמיר-סמסונוב יעבור לבעלות מלאה של קבוצת פובליסיס

השותפים הישראלים במשרד גליקמן-שמיר-סמסונוב חתומים על חוזי ניהול לארבע שנים לפחות • וגם: טמפו משקאות עדכנה על צירופם של שלמה זהר ואיריס בק לדירקטוריון החברה • השיחה

חנן גליקמן, גיל סמסונוב, יגאל שמיר, רונן גולדשמידט ורועי גפן / צילום: איל יצהר
חנן גליקמן, גיל סמסונוב, יגאל שמיר, רונן גולדשמידט ורועי גפן / צילום: איל יצהר

חמש שנים לאחר שיצאה לדרך, מגיעה העסקה שבין קבוצת הפרסום הבינלאומית פובלסיס למשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב לישורת האחרונה: לגלובס נודע כי בסוף החודש עוברת הבעלות המלאה על המשרד לידי הקבוצה הבינלאומית שתחזיק את מלוא המניות.

עם זאת, מדובר בעיקר בשינוי "קוסמטי" שלא ישפיע על ההתנהלות של המשרד, כי השותפים הישראלים - חנן גליקמן, גיל סמסונוב, יגאל שמיר, רונן גולדשמידט, עדי ברונר ורועי גפן - חתומים על חוזי ניהול לארבע שנים לפחות, מה שאומר שבפובליסיס משמרים בתפקיד את הכוחות ששומרים על התנהלות המשרד.

גליקמן-שמיר-סמסונוב הוא מהוותיקים בענף הפרסום ונמנה כבר כעשור עם עשרת המשרדים הגדולים. את המשרד ייסדו חנן גליקמן ודני נטלר, שהפך עם השנים לפחות פעיל. בהמשך הצטרף אליהם גיל סמסונוב, ומאוחר יותר הצטרף גם איש הקריאטיב יגאל שמיר.

השינויים בניהול בקבוצה, הדם החדש שזרם בה כשאל הזהירות הניהולית של גליקמן הצטרפו "הבטן" והקשרים של סמסונוב ויכולות ניהול הקריאיטיב של שמיר - הקפיצו תוך תקופה קצרה יחסית את המשרד, שהפך ליעד למספר לא מבוטל של ניסיונות רכישה על-ידי קבוצות בינלאומיות - המשמעותי שבהם היה של קבוצת WPP, אך גם HAVAS או DDB.

גם המשא-ומתן עם פובליסיס ערך זמן רב וידע עליות וירידות, בין היתר בשל ההיסוס של השותפים למכור שליטה מוחלטת מתוך חשש לאבד שליטה ניהולית. מצד שני, בפובליסיס לא מיהרו לרכוש היקף גבוה של מניות ללא שליטה.

המחלוקת נפתרה באמצעות הכנסת סעיף המעניק לשותפים הישראלים עצמאות ניהולית מוחלטת, ובסופו של דבר מכרו השותפים בשלב הראשון 51% והתחייבו להישאר פעילים לפחות עוד 5 שנים, שאחריהן ניתן יהיה להאריך את חוזי ההתקשרות עמם באמצעות חוזי ניהול.

עתה כאמור מגיע שלב המימוש הסופי, אם כי ההתחשבנות הכספית ממש צפויה להיעשות רק לקראת הרבעון השני. נסביר כי עסקאות פרסום מחושבות לפי חישובי הצלחה עתידיים (מכפיל). מבחינת גליקמן-שמיר-סמסונוב הייתה השנה האחרונה חשובה במיוחד לצורך החישוב הכספי, כי יש לה משקל בשווי המניות שלהם. המשרד זכה השנה במספר תקציבים משמעותיים, למשל החברה המרכזית למשקאות, אך גם איבד את תקציב פרטנר. לרעתו שיחקה מגפת הקורונה שפגעה כמעט בכל ענף הפרסום. אבל למרות הפיתוי "להשביח את השורה התחתונה" באמצעות פיטורים והוצאה לחל"ת, גליקמן-שמיר-סמסונוב היו מהמשרדים הבודדים שבחרו שלא לנקוט צעד כזה, אף שהימנעות ממנו גרמה להם להפסיד פעמיים.

יוסי לובטון, יו"ר פובליסיס בישראל, מסר כי הוא מברך את השותפים בגליקמן-שמיר-סמסונוב על השלמת העסקה ושמח על כך שכל השותפים האריכו את חוזה העסקתם בארבע שנים נוספות. "מדובר במשרד בעל DNA ייחודי בענף בזכות השותפים המנהלים אותו, והישארותם בארבע השנים הבאות תאפשר לנו להמשיך לפתח את המשרד כחלק מקבוצת פובליסיס", אמר.

מצנח הזהב

טמפו משקאות מתחדשת: החברה עדכנה על צירופם של שלמה זהר ואיריס בק לדירקטוריון החברה, שניהם בתפקיד של דירקטורים חיצוניים. זהר, כיהן בעברו בין היתר כיו"ר בנק דיסקונט וכמנכ"ל חברת הנדל"ן איי.די.או, וכיום הוא מכהן כדירקטור במספר רב של חברות נוספות, חלקן בורסאיות ובהן פרטנר, ישרס, והמ-לט, ואילו בק כיהנה בשנים האחרונות כסמנכ"לית בכירה בחברת התרופות טבע, והצטרפה בחודשים האחרונים לדירקטוריון קבוצת משאבי האנוש ושירותים נוספים, דנאל. טמפו משקאות, הנסחרת בבורסה באמצעות אג"ח, נמצאת בשליטתו של היו"ר והמנכ"ל ז'ק בר, ועוסקת בייצור, יבוא ושיווק של משקאות קלים, בהן המותגים פפסי, סיידר הגליל, סן בנדטו ועוד, בירה היינקן ועוד וכן מחזיקה ביקבי ברקן.

אביב לוי

אזור התעשייה

עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר לדואר במשרד התקשורת, פנה השבוע למנהל השירות הבולאי, בהצעה להנפיק בול הוקרה לצוותי הרפואה בישראל, העומדים בימים אלה בחזית המאבק בנגיף הקורונה. בהתאם ל"חוק הדואר", למדינה הזכות להנפיק בולי דואר והיא גם בעלת הקניין הרוחני בבולים. לוי ציין בבקשתו כי: "בנוסף להבעת הערכה לצוותים הרפואיים, הבולים הנ"ל מחזקים את הסולידריות החברתית וכן, מהווים תזכורת לציבור להקפדה על כללי הזהירות הנדרשים בימים אלה. ניתן אף להשתמש בבולים הנ"ל ככלי נוסף לעידוד התחסנות מפני הנגיף".

גד פרץ

------

הבורסה לני"ע וארגון סופרסונס יפתחו בינואר 2021 את המחזור הראשון של "ביה"ס למנכ"ליות העתיד של המשק הישראלי". התוכנית כוללת סדנאות, הרצאות ופעילויות, וישתתפו בה בין היתר: ח"כ עודד פורר, יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה; השרה לשעבר פרופ' יולי תמיר, נשיאת המכללה האקדמית בית ברל; אפרת פניגזון, סמנכ"לית השיווק הגלובלי של מיינדספייס; אשת העסקים גלית בן שמחון; מומחית החדשנות יהלי אדמתי; אורלי גרינפלד, סמנכ"לית בכירה ומנהלת מחלקת הסליקה בבורסה; אלה אלקלעי, יו"רית אי.בי.אי ניהול קרנות נאמנות וסמנכ"לית פיתוח עסקי בבית השקעות, ואחרות.

שירי דובר

חדשות טובות

חברת אקסנצ'ר ישראל הודיעה כי היא תעביר לרשת עמל מחשבים ניידים במצב חדש ששימשו את עובדיה, כדי שיאפשרו לתלמידי הרובוטיקה והסייבר למידה מהבית.