תמורת מיליון שקל: מרצדס S קלאס הושקה בישראל

מציעה ממדים גדולים יותר וטכנולוגיות פורצות דרך, במחיר התחלתי של קצת יותר ממיליון שקל

השבוע הושקה בישראל רשמית ספינת הדגל החדשה של חברת מרצדס, סדרה S קלאס החדשה. המכונית החדשה קיבלה עיצוב אווירודינמי מאוד והיא ארוכה ורחבה מקודמתה, עם אורך שבין 5.18 מטר, בגרסה הרגילה, וכ-5.3 מטר, בגרסה הארוכה, וניצבת על בסיס גלגלים ארוך יותר.

תא הנוסעים מהווה קפיצת דרך טכנולוגיות בתעשיית הרכב, עם מסכי תצוגה בטכנולוגיית OLED שכוללים מסך מרכזי אנכי (נוסח טסלה) ברוחב 12.8 אינץ' עם תצוגה לתלת ממדים וממשקי הפעלה מתקדמים, כולל משק קולי אותו יכולים להפעיל כל יושבי הרכב, כולל מאחור.

מערך הבטיחות ההיקפי ניזון מעשרות חיישנים מחוץ לרכב ובתוכו ומתוכנן לספק יכולות אוטונומיות בדרגה גבוהה, שישוחררו בעתיד באמצעות תוכנה כאשר הרגולציה תאפשר זאת.

בשלב הראשון הרכב מושק בישראל עם שתי גרסאות הנעה: עם מנוע טורבו-דיזל בן שישה צילינדרים בנפח 2.9 ליטר, שמייצר 286 כ"ס; ועם מנוע בנזין בן שישה צילינדרים בנפח 3 ליטר, שמייצר 435 כ"ס ומניע את כל הגלגלים. המחירים מתחילים ב-1.09 מיליון שקל לדגם הדיזל ומגיעים עד 1.35 מיליון לדגם הבנזין המפואר ביותר.

רוב המכוניות מסוג זה, שיגיעו ארצה בחודשים הקרובים, כבר הוזמנו מראש. בהמשך השנה צפויה לנחות בישראל גם גרסה חשמלית של הרכב.