מכון החיסונים הגרמני: עוד שבועיים נדע אם החיסון לקורונה יעיל נגד המוטציה האנגלית

מכון פול ארליך שפיקח על פיתוח החיסון בגרמניה העריך כי האתרים על גבי חלבון ה"ספייק" האופייני לנגיף הקורונה הנוכחי "אינם מושפעים משמעותית" מהמוטציה הבריטית, ולכן החיסון יהיה יעיל גם נגדה • שבוע לאחר הסגר בגרמניה התחלואה עדיין שוברת שיאים

החיסון של חברת "ביונטק" ופייזר / צילום: אתר החברה
החיסון של חברת "ביונטק" ופייזר / צילום: אתר החברה

מכון פול ארליך הגרמני, המוסד הפדרלי האחראי על פיתוח ושימוש בחיסונים במדינה, הודיע היום רשמית כי "אינו רואה שום אינדיקציה לכך שהיעילות של החיסון לקורונה של חברות ביונטק-פייזר תיפגע כתוצאה מהתפשטות המוטציה שהתגלתה בדרום-אנגליה". המכון, שפיקח על פיתוח החיסון בגרמניה וקיבל נתונים באופן שוטף מהחברה הגרמנית שפיתחה אותו (ביונטק) העריך כי האתרים על גבי חלבון ה"ספייק" האופייני לנגיף הקורונה הנוכחי "אינם מושפעים משמעותית" מהמוטציה הבריטית, ולכן החיסון יהיה יעיל גם נגדה.

המוטציה בנגיף ה-Sars-CoV-2 נחקרת כעת במעבדות ברחבי העולם, ונבחנת היעילות של החיסון שאושר לשימוש באירופה נגדה. מכון פול ארליך הודיע כי גם הוא מבצע כעת ניסויים, וכי "שבועיים-שלושה נדרשים כדי לבצע אותם" ולדעת ברמת ביטחון גבוהה יותר כיצד מתמודד החיסון עם המוטציה, שמשנה רק חלק אחד מחלבון ה"ספייק". המכון מעריך כעת באופן כללי את בטיחות החיסונים שאושרו לשימוש, לקראת תחילת מבצע החיסון בגרמניה ביום ראשון הקרוב, 27 בדצמבר.

בגרמניה, שבוע אחרי הטלת הסגר ההדוק-יחסית, הכולל סגירת בתי ספר ומרבית הגנים, סגירת חנויות לא הכרחיות וקריאה לתושבים לצמצם מגעים חברתיים, התחלואה עדיין שוברת-שיאים. מספר המקרים החדשים ל-100 אלף תושבים בשבועיים האחרונים ברחבי המדינה עומד על כ-200, הגבוה ביותר מאז תחילת מגפת הקורונה. כ-25 אלף מקרים חדשים התגלו ביממה האחרונה, וגם מספר המתים עומד על יותר מ-960 בני אדם.

כלי התקשורת דיווחו כי קרמטוריומיום במדינת סקסוניה "עובדים מסביב לשעון" וחלק מהם אינם עומדים בעומס וגופות מאוחסנות באופן זמני מחוץ להם. התחלואה במדינת המחוז זינקה בחודש האחרון בחדות וכעת מתבטאת בשיעור תמותה גבוה. המדינה יישמה סגר הדוק, הכולל אזהרה לתושבים לא לצאת מהבתים, כמה ימים לפני החלת הסגר הכללי בגרמניה. כעת ומסתמן כי מספר המקרים היומי בה נמצא במגמת ירידה. בסגר הקודם הורגשה השפעת ההגבלות ברחבי גרמניה כ-15-16 יום לאחר אימוצן. מחר ומחרתיים יציינו תושבי גרמניה את חג המולד, והם נקראו על ידי הפוליטיקאים להימנע מפגישות משפחתיות המוניות.