כצמן מממש: גזית גלוב מוכרת נכסים ב-414 מיליון שקל

החברה חתמה על הסכם למכירת נכס מניב בגרמניה ב-342 מיליון שקל והשלימה מכירת קרקע במקדוניה ב-72 מיליון שקל

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב מתקדמת בתוכנית למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה. היום דיווחה החברה כי חתמה על הסכם מחייב למכירת נכס מניב בעיר מינכן שבגרמניה תמורת כ-87 מיליון אירו (כ-342 מיליון שקל).

מוקדם יותר השנה פרסמה גזית גלוב  תוכנית אסטרטגית למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה ולהתמקדות בערים מרכזיות בעולם. התוכנית מיועדת בין השאר לחזק את מבנה ההון של גזית גלוב ולהגדיל את יתרות הנזילות שלה.

כחלק מהתוכנית האסטרטגית, השלימה החברה לאחרונה מכירה של קרקע במקדוניה תמורת 18.3 מיליון אירו (72 מיליון שקל), וכעת חתמה כאמור גם על הסכם למכירת הנכס במינכן. נכס זה נרכש בשנת 2008 תמורת 41.6 מיליון אירו והוא בעל שטח להשכרה של כ-24 אלף מ"ר.

לדברי צבי גורדון, סמנכ"ל השקעות גזית גלוב, "הנכס שנמכר מהווה הוכחה נוספת ליכולתה של החברה להשביח נכסים באמצעות ניהול פרו-אקטיבי, שכלל בין השאר הפיכת חלק מהנכס ממשרדים למגורים והשכרת שטחים מהנכס לעיריית מינכן. הנכס הנמכר הנו הנכס היחידי בו החזקנו בגרמניה וחרף אי הוודאות בשווקים על רקע מגפת הקורונה הוא נמכר במחיר מלא בדומה לערכו בספרי החברה ל-30 בספטמבר 2020".

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל גזית גלוב, הוסיף כי "מכירת הנכס היחידי שלנו בגרמניה מתבצעת לאחר שהשלמנו את תהליך ההשבחה שלו ובמחיר מלא. המכירה נעשית במסגרת האסטרטגיה עליה הודענו למימוש נכסים שהשבחתם הסתיימה ושאינם בליבת עסקינו.

"אנו נמשיך לפעול בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלנו למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה לאחר שהשבחתם הסתיימה ובמחיר מלא, אשר תגדיל ותחזק את מבנה ההון ויתרות הנזילות שלנו לצד איתור הזדמנויות ייחודיות באזורי פעילות הליבה שלנו בדומה להודעתנו אמש על רכישת הנכס בבוסטון", הדגיש כצמן.

אתמול הודיעה גזית גלוב, כי החברה הבת בבעלותה המלאה, גזית הורייזון, רכשה בניין בשטח של כ- 4,650 מ"ר בסמוך לאוניברסיטת הארוורד לשימוש מעורב של מסחר ומשרדים, תמורת כ- 45 מיליון דולר, מחברת ניהול נכסים משפחתית, אשר החזיקה בבניין יותר מ-50 שנים.