בגלל חובת בידוד: מאות תיירים בריטים ברחו בחסות החשכה מאתר סקי בשווייץ

הרשויות בשווייץ דרשו מכ-420 תיירים בריטים להיכנס לבידוד מיידי בשל גילוי המוטציה הבריטית • רובם עזבו את המקום במחאה

אתר הסקי בוורביה, שווייץ / צילום: Reuters, Raphael Lafargue/ABACAPRESS.COM
אתר הסקי בוורביה, שווייץ / צילום: Reuters, Raphael Lafargue/ABACAPRESS.COM

מאות תיירים בריטיים נמלטו מאתר סקי שווייצרי, לאחר שהרשויות דרשו מהם להיכנס לבידוד בשל החשש שיפיצו מהמוטציה הבריטית של נגיף הקורונה, שעשויה להיות מדבקת יותר. שווייץ היא המדינה האירופית היחידה שהציעה סקי לתיירים בחג המולד, ומשכה אליה תיירים בריטים רבים הרגילים להעביר את חג המולד וחופשת השנה החדשה באתרי סקי. איטליה, צרפת, גרמניה ומדינות אחרות סגרו את אתרי הסקי שלהן. אוסטריה אמנם החלה להפעיל אותם, אבל דורשת בידוד של שבועיים מכל מי שנכנס למדינה כתייר.

הרשויות בוורביה (Verbier) שבשווייץ דיווחו כי כ-420 תיירים בריטים ששהו באתר, ושקיבלו הוראה להיכנס לבידוד מיידי בגלל הגילוי של המוטציה הבריטית נעלמו מהאתר. כ-50 עזבו באופן מיידי מיד לאחר הבקשה, אך הרוב המתינו ללילה כדי לעזוב את האתר מבלי להודיע או לתאם. בתי המלון ודירות הנופש שבהם התארחו גילו כי הם עזבו את המקום לפי מגשי האוכל המלאים שנשארו מחוץ לדלתות ושיחות שלא נענו לחדרים ולדירות. רק קומץ תיירים נענה לדרישת החוק השווייצרי, לפיו כל מי שנכנס למדינה אחרי ה-14 בדצמבר יהיה בבידוד של עשרה ימים מרגע הנחיתה.

שני מקרים של המוטציה הבריטית כבר התגלו בשווייץ, והמדינה השעתה את הטיסות מבריטניה בשבוע שעבר. לפי דיווח באתר "דויטשה וולה", חלק מהתיירים עברו את הגבול לצרפת. חלקם התקשרו למלונות בהם שהו כדי לברר אם עליהם לשלם בעבור הלינה כולה או שיוכלו לקבל חלק מכספם בחזרה. ייתכן כי תופעות דומות התרחשו באתרי סקי שווייצרים אחרים. לפני ששווייץ שינתה את החוקים והשעתה את הטיסות, כעשרת אלפים בריטים נכנסו לשווייץ, לפי הערכת העיתון הגרמני "בילד".

מנהל המחוז שבו שוכן אתר הסקי אמר לתקשורת המקומית כי הרשויות העבירו את ההנחיה לגבי הבידוד כבר בשבת לרוב התיירים הבריטים שאותרו באתר. "חלק מהם היו בבידוד יום אחד, ואז ברחו מבלי להודיע תחת מעטה החשכה", סיפר. הוא אמר כי אינו מאשים אותם, "דמיינו ארבעה אנשים בחדר של 20 מ"ר במשך עשרה ימים". במקום זאת, הוא האשים את הרשויות בשווייץ שדרשו בידוד רטרואקטיבי. "חלק מהתיירים הרגישו לכודים", אמר.