פוטין לנתניהו: "מצפים להרחיב את עבודתנו המשותפת במהלך השנה הקרובה"

נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין • השניים דן ב"ההתפתחויות באזור ועל הפעולות הנדרשות להגברת היציבות בו"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין / צילום: Associated Press, Mikhail Klimentyev, Sputnik, Kremlin
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין / צילום: Associated Press, Mikhail Klimentyev, Sputnik, Kremlin

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והשניים החליפו בין השאר ברכות הדדיות לקראת השנה האזרחית הנכנסת 2021. בהודעת לשכת נתניהו נאמר כי השניים דיברו "על המצב בסוריה, על ההתפתחויות באזור ועל הפעולות הנדרשות להגברת היציבות בו".

פוטין מסר הודעת ברכה: "ראש הממשלה היקר, קבל את ברכותיי מעומק הלב לכבוד השנה החדשה. אנו מייחסים חשיבות רבה ליחסינו הידידותיים עם ישראל. אנו מצפים להרחיב את עבודתנו המשותפת במהלך השנה הקרובה, ובכך להמשיך ולטפח את הקשר בין שתי המדינות, ולשתף פעולה בטיפול בסוגיות הדחופות שעל סדר היום האזורי והעולמי. אין ספק שהדבר יעלה בקנה אחד עם האינטרסים המרכזיים של עמינו ויקדם את צרכי הביטחון והיציבות במזרח התיכון. אני מאחל לך וליקיריך בריאות טובה, רווחה והצלחה, שלום ושגשוג לכל אזרחי ישראל".

גורם מדיני בכיר אומר כי מדובר בשיחה המתקיימת מפעם לפעם בין שני המנהיגים לתיאם עמדות וכוונות הן בחזיתות שבהן מעורבת רוסה ישירות כמו בסוריה, והן באיזור כולו, ובעיקר מול איראן.

בשבוע האחרון נפוצו שמועות שלא הוכחשו ישירות בדבר צוללת ישראלית העושה את דרכה אל מימי המפרץ הערבי/פרסי. רוסיה המעוניינת להפשיר את יחס המערב לאיראן ולחדש את הסכם הגרעין חוששת מאפשרות של הסלמה באיזור בטרם יסיים נשיא ארצות הברית טראמפ את תפקידו.