אור ירוק להקמת קריית הממשלה החדשה בנתניה

הוועדה המקומית אישרה את תוכנית הבינוי לפרויקט קריית הממשלה בעיר שבו יישבו בעתיד מס ההכנסה, משרדי המע"מ, רשות האוכלוסין, שירות התעסוקה, משרד המשפטים ועוד • היקף הפרויקט: כ-250 מיליון שקל

הדמיה: קריית הממשלה בנתניה / צילום: דורון ודורית הוק אדריכלים
הדמיה: קריית הממשלה בנתניה / צילום: דורון ודורית הוק אדריכלים

מינהל ההנדסה בעיריית נתניה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרו את תוכנית הבינוי לפרויקט קרית הממשלה בעיר. מדובר בפרויקט שייבנה בפינת הרחובות הגר"א ושדרות בן צבי, מדרום למרכז הוותיק של נתניה.

את התוכנית מבצעת חברת "אלקטרה זכיינות" שזכתה בעבר בפרויקט אחרי שהתמודדה במכרז של מנהל הדיור הממשלתי שבמשרד האוצר. הפרויקט מבוצע בשיטת PFI -Private Funding Investment ובאלקטרה צופים שסך ההשקעה בפרויקט תעמוד על 250 מיליון שקל. החברה תהיה זו שתתפעל את הקריה לתקופה של 25 שנים. בתמורה תקבל אלקטרה כ- 15 מיליון שקל בשנה וכן מענק הקמה של 33 מיליון שקל. בניית הפרויקט צפויה להסתיים בעוד כארבע שנים.

כחלק מהפרויקט ייבנה מגדל בן 12 קומות בשטח של כ-16 אלף מ"ר. מתחתיו ייחפרו ארבע קומות תת קרקעיות בשטח של כ-9,572 מ"ר ובהן 268 מקומות חניה בשלושה מפלסים. הקריה צפויה לכלול את נציבות מס ההכנסה, משרדי המע"מ, רשות האוכלוסין, שירות התעסוקה, משרד המשפטים, משרד הבריאות, משרד הקליטה, בית הדין הרבני, משרד הרווחה, המשטרה וכן את רשות הגבייה. בהמשך יוקצה במגרש הסמוך שטח להקמת בית המשפט.

הפרויקט מתוכנן ע"י דורית ודורון הוק אדריכלים וחברת פורן שרים תנהל את קידומו.