ישראכרט מצמצמת את מסגרות האשראי מבנק הפועלים

החברה דיווחה היום על צמצום מסגרות האשראי שנלקחו מבנק הפועלים בסכום כולל של כ-2.45 מיליארד שקל, כך שלאחר פעולת צמצום המסגרות היקף מסגרות האשראי מבנק הפועלים יעמוד על כ-3.2 מיליארד שקל

ערן וקנין, סמנכל כספים קבוצת ישראכרט / צילום: סיון פרג'
ערן וקנין, סמנכל כספים קבוצת ישראכרט / צילום: סיון פרג'

קבוצת כרטיסי האשראי ישראכרט פועלת לגיוון מקורות האשראי שלה, בהמשך לחתימה בתחילת השנה על הסכמים להעמדת אשראי בהיקף כולל של כ-2.55 מיליארד שקל מבנקים שונים.

החברה דיווחה היום על צמצום מסגרות האשראי שנלקחו מבנק הפועלים בסכום כולל של כ-2.45 מיליארד שקל, כך שלאחר פעולת צמצום המסגרות היקף מסגרות האשראי מבנק הפועלים יעמוד על כ-3.2 מיליארד שקל, וזאת תוך הארכת תוקף מסגרת האשראי המובטח לשנה מיום החתימה עד לסוף 2021 ושמירה על תנאי מסגרת האשראי.

המהלך הנוכחי הוא חלק מקידום מתווה ההתנתקות של ישראכרט מבנק הפועלים, במטרה לגוון את מקורותיה המימוניים ולהפחית את מחירי קווי האשראי השוטפים.

מקורות האשראי של ישראכרט משמשים את החברה לפעילותה השוטפת בתחומי ההנפקה, הסליקה והאשראי וכן לפיתוח מנועי הצמיחה שלה, ובראשם האשראי לאנשים פרטיים ולמגזר העסקי.

ערן וקנין, סמנכ"ל הכספים של ישראכרט, ציין היום כי "לאור השלמת המהלך לפריסת מגוון מקורות מימון במערכת הבנקאית חתמנו היום על הפחתת היקף מסגרות האשראי הקיימות מבנק הפועלים בסכום משמעותי של כ-2.5 מיליארד שקל. המהלך מושלם לפני דרישת בנק ישראל מהבנקים לעמוד במגבלת לווה בודד גם ביחס לחברות כרטיסי האשראי אשר היו מוחרגות מההוראה הבנקאית בעבר. לצד הפחתת היקף מסגרות האשראי מבנק הפועלים, הגדלנו בעקביות את היקף מסגרות האשראי מבנקים אחרים, כך שמתחילת השנה ועד היום חתמנו על הסכמים לקבלת מסגרות אשראי מובטחות בהיקף כולל של כ- 2.55 מיליארד שקל ובריבית אטרקטיבית".