מעל 1,100 מתים בגרמניה ביממה, 50 אלף מקרים ביום בבריטניה

למרות שלפני שבועיים נכנסה לסגר חלקי, בגרמניה דיווח מכון רוברט קוך על מספר שיא בתמותה מקורונה • נשקל להאריך את הסגר מעבר ל-10 בינואר, התאריך שבו היה אמור להסתיים • בבריטניה שוקלת הממשלה הטלת סגר חמור, כולל סגירת עסקים והוראה לתושבים להישאר בבית ולא להשתמש בתחבורה ציבורית

רחוב קניות עם נוכחות דלילה בעיר בון, לאחר שגרמניה נכנסה לסגר בשל תחלואת הקורונה / צילום: Reuters, Wolfgang Rattay
רחוב קניות עם נוכחות דלילה בעיר בון, לאחר שגרמניה נכנסה לסגר בשל תחלואת הקורונה / צילום: Reuters, Wolfgang Rattay

בעוד מבצעי החיסון באיחוד האירופי מתנהלים בקצב אטי, גם בגלל הכמות הנמוכה של חיסוני הקורונה של חברות ביונטק-פייזר שסופקה עד כה וגם בגלל חופשת סוף השנה, מגפת הקורונה ממשיכה לשבור שיאי תמותה ותחלואה ביבשת. בגרמניה דיווח מכון רוברט קוך על יותר מ-1,129 קורבנות קורונה במדינה ביממה אחת. זהו מספר שיא בתמותה מקורונה בגרמניה. בבריטניה זינק מספר הנדבקים וחצה את רף ה-50 אלף מקרים חדשים ביום, בעוד בתי החולים בלונדון ובאזורים אחרים דיווחו על עומסים.

גרמניה החמירה את ההגבלות על החיים הציבוריים לפני כשבועיים בדיוק ונכנסה לסגר-חלקי, שכולל גם את השעיית הלימודים בבתי הספר וברוב הגנים, סגירת חנויות לא הכרחיות, הגבלות על התקהלות ופגישה בין משקי בית ובקשה מהציבור לשמור על ההנחיות ולא לצאת שלא לצורך מהבתים. למרות זאת, מספר המקרים במדינה נותר גבוה - 23 אלף מקרי קורונה חדשים ביממה האחרונה, למרות אזהרות פומביות של מכון רוברט קוך כי מדובר בנתוני-חסר בגלל חג המולד והשנה החדשה.

בסגר הקודם, שהוטל באביב, התחלואה החלה לרדת כ-15 יום אחרי שהתחיל, אולם נכון לעכשיו מספר המקרים בגרמניה עדיין גבוה - 23 אלף מקרים ביממה האחרונה. הממשלה הפדרלית כבר רמזה כי תשקול להאריך את הסגר מעבר ל-10 בינואר, התאריך שבו היה אמור להסתיים, כולל השעיית הלימודים הפיזיים בבתי הספר.

בבריטניה שוקלת הממשלה הטלת סגר חמור, כולל סגירת עסקים והוראה לתושבים להישאר בבית ולא להשתמש בתחבורה ציבורית, בעקבות הזינוק שחל בשבוע האחרון במספר המקרים. אתמול חצה מספר המקרים החדשים של מחלת הקורונה את רף ה-50 אלף, וכלי התקשורת דיווחו על עומסים בבתי חולים ועל טיפול בחולי קורונה באמבולנסים החונים בכניסות לחדרי המיון, בגלל מצוקת מקום.

בריטניה נמצאת שלושה שבועות אחרי תחילת מבצע החיסון המקיף שלה, ואתמול הפכה הבריטית הראשונה שקיבלה את הזריקה, מגי קינאן, לאחת הראשונות שקיבלו גם את המנה השנייה. בריטניה גם הודיעה היום על אישור החיסון של חברת "אסטרהזנקה" הבריטית-שבדית, שפותחה ביחד עם אוניברסיטת אוקספורד. 4 מיליון מנות כבר זמינות לחיסונים, שאמורים להתחיל בשבוע הבא, והמדינה הזמינה כ-100 מיליון מנות בסך הכל.