נובולוג: השנה החלומית של מפיצת התרופות מסתיימת עם גיוס הון משמעותי

לאחר עלייה של 77% במניה מתחילת השנה, לשווי של 1.37 מיליארד שקל, מגייסת נובולוג 120 מיליון שקל בהנפקה פרטית לגופים מוסדיים

זו הייתה השנה (גם) של חברת נובולוג. לאחר עלייה של 77% במניה מתחילת השנה, לשווי של 1.37 מיליארד שקל, חברת הפצת התרופות ושירותי הרפואה סוגרת שנה מוצלחת עם גיוס הון בבורסה בדרך של הקצאה פרטית לגופים מוסדיים.

נובולוג  מגייסת 120 מיליון שקל במחיר של 2.93 שקלים למניה, שהיה גבוה ב-2% ממחיר השוק טרם הדיווח, אך בעקבותיו זינקה המניה ועקפה את מחיר ההנפקה. הגיוס נועד ככל הנראה לביצוע רכישות נוספות, בישראל ובחו"ל.

המשקיעים, שיקבלו בתמורה להשקעתם כ-8% ממניות החברה, הם ברובם מוסדיים ישראליים גדולים, וביניהם מגדל, הראל, פסגות, הפניקס, ספרה, הלמן אדובי וילין לפידות. בעלי המניות הגדולים בנובולוג לפני ההנפקה הם המייסדים משפחת פוזיס (29%), מגדל (10%), הפניקס (9%), מורי ארקין (9%), אלי דהן, שמכר לנובולוג את חברת אינפומד (8%), והראל (7%).

הגיוס נועד כנראה למהלך רכישה

נובולוג מנהלת מערך הפצה של תרופות ומפעילה שירותים רפואיים שונים מסוגים שונים כגון הפצה של ציוד ותרופות לניסויים קליניים, הפצת קנאביס רפואי, העמדת תנאים לאשפוז בית, מתן שירותים רפואיים בבית, מערכות בריאות דיגיטלית לניהול תורים ולרפואה מרחוק ועוד. מאז הנפקתה במרץ 2017 עלתה מניית החברה כ-96%.

בשנתיים האחרונות ביצעה נובולוג מספר רכישות של עסקים בתחום שירותי הרפואה, בעיקר בתחום הבריאות הדיגיטלית ושירותי הרפואה מחוץ לבתי החולים. רכישות אלה הובילו לצמיחה בהכנסות וברווחיות החברה. הגיוס הנוכחי מתווסף ל-180 מיליון שקל שכבר נמצאים בקופה, ובהינתן שהחברה מייצרת מזומנים, נראה כי הגיוס נועד לממן מהלך רכישה משמעותי.

בעבר מסרה החברה כי היא עשויה להתרחב באמצעות רכישות נוספות, בישראל ובחו"ל. ככל הנראה היא מעוניינת לרכוש פעילות שדומה לנובולוג ההיסטורית - חברות הפצת תרופות או חברות שירותי רפואה שיש להן כבר מערכות יחסים עם ספקי שירותי הרפואה ועם הגורמים המשלמים במדינותיהם. על גבי זה היא תוכל להוסיף את שירותי הרפואה המתקדמים מן החברות הישראליות שרכשה.

מיזוג מוצלח של פעילויות נרכשות

נובולוג, בניהולו של עירן טאוס, הייתה במגמת צמיחה עוד לפני הקורונה, ועיקר הצלחתה השנה נבעה ממיזוג מוצלח לתוכה של הפעילויות שרכשה, אבל גם הקורונה לא הזיקה לה. היא הובילה לביקוש רב יותר של טיפולים רפואיים בבתי החולים ובבית, והפצת התרופות והציוד לאשפוזים הללו פיצתה, ואף מעבר לכך, על הירידה בביקוש לחלק מן הציוד הרפואי הנמכר לבתי חולים ולקליניקות פרטיות לטיפול במחלות אחרות.

בנוסף לאספקת המעטפת הלוגיסטית לאשפוזי בית, נובולוג סיפקה בתקופת הקורונה 500 מכונות הנשמה למשרד הביטחון, פרויקט שיסתיים ברבעון הרביעי של השנה, וכן ציוד מיגון לממשלת מדינת יוטה בארה"ב.

במקביל בתקופה זו, צמחה פעילות הדיגיטל והקנאביס. חלק מפעילות חטיבת הדיגיטל נפגע מן הקורונה, אך האיחוד של החברה הבת אדורו, העוסקת בזימון תורים, פיצה על כך בסעיף ההכנסות בדוחות החברה. נובולוג היא אחת מהחברות הבודדות בישראל שהיו עשויות להפיץ את חיסוני הקורונה, אולם בסופו של דבר קיבלה טבע בלעדיות על כך, לפחות בינתיים. 

ברבעון השלישי של 2020 צמחו הכנסות נובולוג ב-9%, ל-290 מיליון שקל, הרווח הגולמי צמח ב-32%, לכ-33 מיליון שקל והחברה רשמה רווח נקי של 9.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 3.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הגידול ברווחיות נובע מהגידול בהכנסות ובעקבותיו שיפור ברווחיות הגולמית, אל מול יציבות יחסית בהוצאות השיווק וההנהלה, וקיטון מסוים בהוצאות המימון.

בהסתכלות על תשעת החודשים הראשונים של השנה, ההכנסות צמחו בכ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לכ-860 מיליון שקל. הרווח הגולמי צמח ב-29% ל-93 מיליון שקל. הרווח התפעולי הוכפל, והרווח הנקי עמד על 32 מיליון שקל, לעומת 4.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.