בדרך לנאסד"ק עושים שופינג: IMC רכשה חברת קנאביס קנדית עם מתקן גידול מקורה

הרכישה תתבצע באמצעות מניות של IMC בשווי של 75 מיליון דולר • טריכום היא חברה שהוקמה כדי לבצע השקעות בקנאביס, והיום היא חברה תפעולית שיש לה מתקן גידול קנאביס מקורה • בעקבות העסקה צפויה IMC לייצא את המוצרים של טריכום לשוק הגרמני וגם לשוק הישראלי

 מנכ"ל IMC אורן שוסטר/ צילום:  איל יצהר
מנכ"ל IMC אורן שוסטר/ צילום: איל יצהר

חברת הקנאביס הישראלית IMC, הנסחרת בקנדה, הודיעה על רכישה של חברת Trichome Financial Corp הקנדית, באמצעות מניות של IMC בשווי של 75 מיליון דולר אמריקאי.

טריכום היא חברה שהוקמה כדי לבצע השקעות בקנאביס, והיום היא חברה תפעולית שיש לה מתקן גידול קנאביס מקורה (Indoor), כלומר מתקן שבו כל תנאי מזג האוויר והגידול נשלטים) והיא משווקת את מוצריה בשוק הקנדי. בעקבות העסקה צפויה IMC לייצא את המוצרים של טריכום לשוק הגרמני וגם לשוק הישראלי.

IMC נסחרת בבורסה של קנדה מאז ביצעה מיזוג לשלד בורסאי עם גיוס של כ-20 מיליון דולר בנובמבר 2019. מאז עלתה מניית החברה 400%, לשווי של כ-316 מיליון דולר אמריקאי.

IMC, המנוהלת על ידי אורן שוסטר בעלי חברת Ewave, הייתה אחת מחלוצות תחום הקנאביס הרפואי בישראל וממובילות התחום במסגרת האסדרה הישנה. כיום היא ממשיכה לפעול בשוק הישראלי על בסיס החווה המקומית שלה, ובמקביל משווקת קנאביס רפואי בגרמניה, שמקורו במתקן שמגדל קנאביס במותג ובפרוטוקול של החברה בספרד.

ממתקן זה בוצע גם מעט יבוא של קנאביס רפואי לישראל בשנה האחרונה. IMC אינה מייצאת קנאביס רפואי מישראל, וכרגע נראה כי אינה מעוניינת בכך. בגרמניה מוצריה משווקים על ידי רשת של עשרה מפיצים, מהם חברה אחת שנרכשה על ידי IMC בשנת 2019. ברבעון הראשון של 2021, היא מתכננת להירשם למסחר גם בנאסד"ק.

החברה רשמה ברבעון השלישי של 2020 הכנסות של 5.9 מיליון דולר, גידול של 153% לעומת הרבעון המקביל. החברה רשמה ברבעון הזה לראשונה EBITDA חיובי של 0.3 מיליון דולר, ורווח נקי של 0.7 מיליון דולר.

בשיחה עם גלובס אמר שוסטר כי "האסטרטגיה שלנו כיום היא פעילות בשוק הישראלי שמשרתת את השוק הישראלי, ואילו עבור הפעילות מחוץ לישראל יש לנו את מה שאנחנו צריכים מחוץ לישראל. יש לנו מקורות לקנאביס איכותי במוצר שלנו וגם רשת הפצה בשוק המוביל באירופה, אבל מה שהיה חסר לנו הוא מתקן אינדור משמעותי.

"מתקן כזה מאפשר לייצר מוצרים 'הדירים', כלומר כל מנה שיוצאת מהמפעל תחת מותג מסוים היא זהה בהרכב ובתנאי הגידול שלה, ולכן יש לה את אותה השפעה. המטופלים זכאים לרצף טיפולי עם מוצר קבוע. אני לא פוסל שבעתיד גם נייבא באופן אופורטוניסטי מגורמים שונים, אבל אנחנו רוצים מקור אחד שיספק מוצר הדיר.

"להקים בעצמנו מתקן כזה, זו השקעה של עשרות מיליוני דולרים. באמצעות רכישת הפעילות של טריכום קפיטל, קיבלנו לא רק את המתקן אלא חברה עובדת, ממומנת היטב, וזה עלה לנו רק במניות, כלומר אנחנו לא צריכים לבצע גיוס לשם כך. אולי נבצע גיוס לצרכים אחרים".

"זרוע רכישות ומיזוגים בקנדה"

אריכום נסחרת בקנדה לפי שווי של כ-32 מיליון דולר. שוסטר מציין כי טריקום הוקמה כחברה להשקעות בתחום הקנאביס לפני שהפכה לחברה בעלת מתקן וערוצי שיווק, ולכן הצוות מכיר את השוק הקנדי ואת החברות האחרות שניתן לרכוש בו.

"הם אנשי פיננסים, שעוסקים באסטרטגיה ותפעול של חברות. הם יכולים להיות ממש זרוע הרכישות והמיזוגים שלנו בקנדה". בעקבות הרכישה טריכום תהיה חברה בת של IMC .

לדברי שוסטר, "בעקבות הרכישה הזו אנחנו חברה בינלאומית עם פעילות בשווקים הגדולים - קנדה, גרמניה וגם ישראל. עם הצעה כזו אנחנו בהחלט יכולים ללכת לנאסד"ק".