משפחת יודקובסקי מכרה את החזקותיה ב"ידיעות אחרונות"

המניות שהחזיקה משפחת יודקובסקי יועברו לקבוצת "ידיעות" עצמה • לפי ההערכות בשוק, השווי של קבוצת "ידיעות אחרונות" לצורך העסקה עמד על יותר מכפול משוויה בשבוע שעבר, אז אושרה ע"י בית המשפט עסקת רכישת המניות מידי בנק הפועלים ודיסקונט • בעבר דרשה המשפחה עבור חלקה בקבוצה 32 מיליון דולר

בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון / צילום: כדיה לוי
בית "ידיעות אחרונות" בראשון לציון / צילום: כדיה לוי

שעות ספורות לאחר שנחתמה העסקה במסגרתה נמכרו המניות שהחזיקו ב"ידיעות אחרונות" בנק הפועלים, בנק דיסקונט וחלק מהמניות של ג'ודי ניר-מוזס לחברת "ידיעות" עצמה, נחתמה עסקה נוספת במסגרתה משפחת יודקובסקי מכרה ל"ידיעות" את יתרת המניות שהיו בידה.

משפחת יודקובסקי החזיקה 9.1% מהמניות, ועל-פי ההערכות בשוק, השווי של קבוצת "ידיעות אחרונות" לצורך העסקה עם המשפחה עמד על יותר מכפול מהשווי שלפיו נחתמה העסקה שנעשתה מול בנק הפועלים, דיסקונט וניר-מוזס.

נזכיר כי בעסקה שאושרה על-ידי בית המשפט רק ביום חמישי האחרון, עמד השווי של "ידיעות" על 500-570 מיליון שקל (תלוי מול מי נעשתה העסקה). העסקה שיקפה "הנחת קורונה" של 15% אל מול עסקה קודמת שהתפוצצה לפני מספר חודשים.

על-פי ההערכות, משפחת יודקובסקי לא נידבה "הנחת קורונה", והמחיר שקיבלה כעת גבוה בעשרות אחוזים ביחס למחיר שקיבל בנק הפועלים, בעל המניות הגדול בעסקאות המשולבות שנסגרו.

עוד נזכיר כי טענות על כך שהבנק מוכר את המניות במחיר נמוך במיוחד ללא ניסיון להשיא את התמורה נשמעו עוד במהלך הדיונים המשפטיים - בין היתר על-ידי עו"ד יוסי בנקל, המשמש נאמן לנכסי אליעזר פישמן, שגרס כי המחיר שהושג עבור המניות רחוק מלהשביע רצון אל מול החוב לבנק (1.15 מיליארד שקל).

משפחת יודקובסקי "מתישה" כבר שלוש שנים את ארנון (נוני) מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות" והדמות הדומיננטית בניהול הקבוצה, בהליכים משפטיים בלתי נגמרים. אומנם בין משפחת יודקובסקי למוזס יש "דם רע", אולם גם בבית המשפט היה ברור כי מלחמת ההתשה נועדה לייצר פרמיה למשפחת יודקובסקי על מניות המיעוט שבהחזקתה.

באחד ההליכים האחרונים נשאל עפר פירט, עורך הדין של משפחת יודקובסקי, על המחיר שבו המשפחה מוכנה למכור את מניותיה. תשובתו הייתה 32 מיליון דולר - המחיר שהמשפחה אמורה הייתה לקבל במסגרת העסקה הקודמת שהתפוצצה.

האם החשש של מוזס מתביעות נגזרות גרם לו לשלם על המניות של משפחת יודקובסקי כפול מעל המניות האחרות? המספרים המדויקים, יש להניח, יתגלו בימים הקרובים.