הממשלה תאשר תוכניות סיוע נוספת לעצמאים ובעלי עסקים

תוכנית הסיוע, "מבלימה לצמיחה" שמה, כוללת בין השאר פטור מארנונה לבעלי עסקים שדיווחו על אובדן הכנסה משמעותי • שר האוצר ישראל כ"ץ יציג את עיקרי התוכנית לממשלה ולאחר אישורה, תועבר לאישור הכנסת

דיון בועדת הכספים / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
דיון בועדת הכספים / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הממשלה צפויה לאשר היום (ב') תוכנית סיוע נוספת של מענקים ותשלומים אחרים לעצמאים ובעלי עסקים שנפגעו פגיעה מתמשכת בתקופת הקורונה. על התוכנית הוסכם בפגישה אמש (א') בין שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ לשר האוצר ישראל כ"ץ, ובתיאום עם רה"מ בנימין נתניהו.

התוכנית, "מבלימה לצמיחה" שמה, כוללת בין השאר פטור מארנונה לבעלי עסקים שדיווחו על אובדן הכנסה משמעותי. הפטור ינתן לעסקים בהיקף שנתי של 18 אלף שקלים עד 100 מיליון, שלהם אובדן של 25%, עסקים בהיקף שנתי של בין 100 ל-200 מיליון עם אובדן הכנסות של 40% לעומת 2019 ועסקים עם היקף של בין 200 ל-400 מיליון, ואובדן הכנסה של 60%. העלות התקציבית המוערכת של החלק הזה בתוכנית 2.22 מילארד שקל.

הממשלה צפוייה להתכנס אחה"צ, שר האוצר יציג את עיקרי התוכנית ולאחר אישורה התוכנית תועבר לאישור הכנסת. בלו"ז הישיבה אין הצעת החלטה להידוק הסגר, אך ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי יכנס את הממשלה ב-48 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר.

השר כ"ץ: "דווקא בתקופה מורכבת ומאתגרת זו יש צורך להפריד בין האירועים הפוליטיים לבין הסיוע הכלכלי הנדרש לאוכלוסיה ולעסקים כדי לצלוח את המשבר. אני מודה לשר הבטחון גנץ על תמיכתו וגישתו הממלכתית. על הציבור לדעת כי הנהגת המדינה תעשה ככל שנדרש כדי לסייע לו לצלוח את משבר הקורונה, עד לחזרת מדינת ישראל למציאות של שגשוג וצמיחה כלכלית".

שר הביטחון גנץ: "תוכנית הסיוע היא צורך לאומי. אזרחי ישראל כולם ובעלי העסקים בפרט צריכים לדעת שנעשה הכל בכדי לסייע להם בעת הצרה הזו. לצד זאת נעמוד ביחד עם שר האוצר כ"ץ על המשך התקצוב למשרדי הממשלה השונים בכדי שיוכלו להמשיך לספק לאזרחי ישראל את הצרכים השוטפים".