גנץ רומז עם כניסתו למשרד המשפטים: לא אמהר למנות פרקליט מדינה

בני גנץ, שר הביטחון ושר המשפטים הנכנס, ערך היום סדרת פגישות ראשונה במשרד המשפטים • "לא אסכים שאף אחד יפגע במערכת המשפט, ובטח לא אוכל להסכים שמי שנאשם בפלילים יעסוק בנושאים המשפטיים"

בני גנץ בשיחת פתיחה עם בכירי משרד המשפטים / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בני גנץ בשיחת פתיחה עם בכירי משרד המשפטים / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

בני גנץ, שר הביטחון ושר המשפטים הנכנס, ערך היום (ב') סדרת פגישות ראשונה במשרד המשפטים. במסגרת זו ערך גנץ פגישות עם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ועם ממלאת-מקום מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקובי, וקיים שיחת פתיחה עם הצוות הבכיר במשרד.

בשיחת הפתיחה אמר גנץ: "צר לי שאבי ניסנקורן נאלץ לסיים את תפקידו. אני חושב שנעשתה כאן עבודה טובה לאורך התקופה האחרונה ובתוכה טיפול בנושאים מרכזיים כגון זכויות הקהילה הגאה, רפורמה בנהלי האכיפה של חוק קמיניץ, תפקוד המחלקה לחקירת שוטרים, מינויי שופטים שלא נדונו זמן רב זמן רב, ובסך-הכול נעשו כאן דברים טובים וחשובים".

עוד אמר גנץ כי "רק במדינה שיסודות הדמוקרטיה שלה איתנים ועצמאיים, אפשר להגן על האזרחים מהשלטון, משררת השלטון וממה שמתבקש מכך". 

גנץ בשיחת פתיחה עם בכירי משרד המשפטים / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
 גנץ בשיחת פתיחה עם בכירי משרד המשפטים / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גנץ: "לא אסכים שאף אחד יפגע במערכת המשפט" 

חלק משיחת הפתיחה הפך ממש לעצרת בחירות, כאשר בכירי משרד המשפטים משמשים כתפאורה.

לדברי גנץ, "לא אסכים שאף אחד יפגע במערכת המשפט, ובטח לא אוכל להסכים שמי שמעורב בכתבי אישום ונאשם בפלילים - יעסוק בנושאים המשפטיים, והוא חייב להשאיר עצמו מחוץ לעניינים אלה. כולם שווים בפני החוק. לא אתן לנאשם בפלילים לגעת במערכת המשפט, לא אתן למטאפורות של D-9 על בתי המשפט לקבל מקום. תפקידנו הוא להמשיך ולשמור על מערכת המשפט ושלטון החוק בישראל".

בכל הנוגע למינוי הבכירים במערכת אכיפת החוק, אמר גנץ: "אני נכנס בכל הכוח במגבלות הזמן שעומד לרשותי. אנחנו נדאג לעבוד בצורה שוטפת בסדר יום תקין, שבו אוכל לטפל באיוש המשרות הבכירות ובראשן לקדם את נושא מינוי המפכ"ל ומינוי נציבת שב"ס - אלה שתי מערכות שאמונות על שמירת החוק במדינת ישראל, וחשוב שיעמדו בראשן אנשים באופן מסודר ומהר ככל האפשר. בנוסף, אקדם את סוגיית מינוי פרקליט המדינה".

מדבריו של גנץ עולה בבירור כי מינוי פרקליט המדינה אינו עומד בראש סדר העדיפויות מבחינתו.

היועץ המשפטי לממשלה, ד" ר אביחי מנדלבליט, אמר בנאומו כי "עובדי המשרד - מצוינים. עובדי מדינה שמשרתים בנאמנות את הממשלה, כל ממשלה, ושפועלים באופן ממלכתי וא-פוליטי".

מנדלבליט פנה לגנץ ואמר: "אתה כבר הכרת את ממלאת-מקום המנכ"ל, סיגל יעקובי, שמנצחת על המלאכה הזו בצורה יוצאת מהכלל, עם הרבה קור-רוח. אתה מכיר את המשנים ליועץ ולפרקליט המדינה, ואני משוכנע שתלמד להכיר עוד רבים מהעובדים שלנו".

לדברי מנדלבליט, "לצד האתגרים המקצועיים הרבים שאנחנו מתמודדים איתם, האתגר הגדול שאנחנו ניצבים מולו הוא השמירה על אמון הציבור ועל הלגיטימציה הציבורית של עבודתנו אל מול התקפות לא ראויות".

מנדלבליט הוסיף ואמר לגנץ כי "אני משוכנע שביחד איתך נשמור על עצמאותה של מערכת המשפט ועל חוסנה".