פרישה תשיעית מכחול לבן: מירב כהן השרה לשוויון חברתי מצטרפת ליש עתיד

כחול לבן ממשיכה לדמם חברים, הפעם עוזבת השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שתצטרף ליש עתיד בראשותו של יאיר לפיד • יש עתיד תקיים מסיבת עיתונאים לקראת השעה 20:00 • השר איציק שמולי יכהן כשר הממונה על המשרד לשוויון חברתי וכשר הרווחה והעבודה

השרה לשוויון חברתי מירב כהן / צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן
השרה לשוויון חברתי מירב כהן / צילום: דוברות הכנסת שמוליק גרוסמן

רצף הפרישות ממפלגתו של בני גנץ נמשך גם הבוקר (ג') - השרה לשוויון חברתי הודיעה על פרישתה מהמפלגה והצטרפותה לרשימתו של יאיר לפיד, יש עתיד.

הבוקר נפגשה ח"כ כהן עם יו"ר כחול לבן בני גנץ והודיעה לו כי החליטה לעזוב את מפלגת כחול לבן, ולהתמודד מטעם מפלגת יש עתיד בבחירות לכנסת. כהן הודיעה לו שהיא תגיש את התפטרותה הן מהממשלה והן מהכנסת.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ שוחח עם השר איציק שמולי והודיע שבכוונתו לפעול לאיחוד משרד העבודה והמשרד לשוויון חברתי, ובכל מקרה השר שמולי יכהן כשר הממונה על המשרד לשוויון חברתי וכשר הרווחה והעבודה. גנץ עדכן את ראש הממשלה בנושא.

ממפלגת יש עתיד נמסר: "יש עתיד שמחה להודיע על הצטרפותה של השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, למפלגת יש עתיד". עוד נמסר מהמפלגה כי תקיים מסיבת עיתונאים הערב בשעה 20:00.

כהן הצטרפה לרשימת חוסן לישראל של גנץ לקראת הבחירות לכנסת ה-21 והוצבה במקום ה-17 של הרשימה המאוחדת כחול לבן. ב-17 במאי 2020 אושר מינויה לשרה לשוויון חברתי והיא הפכה לשרה הצעירה ביותר בממשלה.

בהודעתה של כהן לחבריה בכחול לבן נכתב: "חשוב לי מאוד להביע את הערכתי ואת אהבתי הגדולה לבני. הגענו לנקודה בה דעותינו חלוקות אבל זה לא גורע דבר מהערכה שלי כלפיו".