אריה דרעי | בלעדי

היועמ"ש מנדלבליט יפרסם בקרוב מאוד את החלטתו בתיק השר אריה דרעי

לגלובס נודע כי היועץ המשפטי לממשלה קיבל החלטה אם להגיש נגד דרעי כתב חשדות ולזמן אותו לשימוע לפני העמדה לדין • מנדלבליט צפוי לפרסם את החלטתו בימים או בשבועות הקרובים

שר הפנים אריה דרעי / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
שר הפנים אריה דרעי / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

התיק הפלילי נגד יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מגיע להכרעה. לגלובס נודע כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, קיבל החלטה אם להגיש נגד דרעי כתב חשדות ולזמן אותו לשימוע לפני העמדה לדין. היועמ"ש צפוי לפרסם את החלטתו בימים או בשבועות הקרובים. יצוין כי לגלובס טרם ידוע מהי החלטתו של מנדלבליט, אך כאמור, ברור שזו עומדת להתפרסם בקרוב מאוד.

כמעט חמש שנים חלפו מאז שמנדלבליט הורה על פתיחת חקירה פלילית בעניינו של דרעי במרץ 2016 בחשד לביצוע עבירות פליליות בקשר לעסקאות נדל"ן שבהן היה מעורב דרעי ובחשד לעבירות מס והלבנת הון. בהמשך נוסף סעיף חשד לביצוע עבירה של שיבוש מהלכי משפט, כאשר התברר כי דרעי עדכן את ח"כ משה ארבל שהוא יצטרך למסור עדות בפרשה, זאת חרף האיסור ליצור קשר עם המעורבים. לפי הודעת המשטרה, חרף העובדה שהשר דרעי נדרש מפורשות שלא לשוחח עם אחד המעורבים על הסוגיות שנחקרו והוזהר מפני שיבוש ראיות, הוא פנה אליו מיד בסמוך לסיום חקירתו ושוחח עמו על תוכן הדברים ועל עדותו הצפויה במשטרה וריענן את זכרונו.

יותר משנתיים חלפו מאז שבנובמבר 2018 הסתיימה החקירה עם המלצה של המשטרה ורשות המסים ליועמ"ש להעמיד את דרעי לדין בגין מרמה והפרת אמונים, עבירות מס והלבנת הון - המלצה שאומצה כבר באוגוסט 2019 על-ידי פרקליט המדינה דאז, עו"ד שי ניצן.

מאז, כלומר,למעלה משנה וחצי, שוכב התיק עם המלצת פרקליט המדינה על שולחנו של היועמ"ש, ועד היום הוא לא קיבל החלטה האם לזמן את דרעי לשימועי לפני הגשת כתב אישום נגדו או לסגור את התיק. גורמים הבקיאים בפרטים יודעים לספר כי מנדלבליט התלבט רבות לאורך התקופה אם נכון לנהל את התיק, או שמא מוטב לסגור אותו ללא צורך בשימוע.

בתוך משרד המשפטים ומחוצה לו נמתחו ביקורות קשות על אופן טיפולו של מנדלבליט בתיק, ועל כך שהסחבת ממסמסת למעשה את התיק, שצבר כבר 5 שנים בשלב החקירה בלבד עוד טרם החלטה על שימוע, ובכך למעשה מחליש את היכולת לנהל את התיק. ב-4 בינואר פרסמו הח"מ טור הקורא למנדלבליט לקבל סוף-סוף החלטה בתיק.

לפני כשנתיים עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ בדרישה כי יורה ליועמ"ש לקבל החלטה בעניינו של דרעי עוד לפני הבחירות לכנסת ה-21 באפריל 2019. עתירה זו נדחתה על הסף. קרוב לשנתיים כאמור חלפו, וההחלטה בסופו של דבר צפויה להתקבל טרם הבחירות לכנסת ה-24.

*** חזקת החפות: ההליכים החקירתיים נגד השר אריה דרעי הם בעיצומם. דרעי מכחיש את החשדות נגדו, ועומדת לו חזקת החפות.