נציגת טנסנט הסינית עברה לשליטת קבוצת מאיר וממנה מנכ"לית

גייטהאב, שמייצגת את ענקית הטכנולוגיה טנסנט בישראל, מינתה את ענת נטיב, בכירה לשעבר בכאל למנכ"לית • הפעילות העיקרית של טנסנט בישראל היא הפעלת אפליקציית התשלומים וויצ'ט פיי, שפנתה לקהל התיירים הסינים בארץ לפני הקורונה

שחר יעקב / צילום: אביב חופי
שחר יעקב / צילום: אביב חופי

חברת גייטהאב (GateHub), המייצגת בישראל את ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט, עברה בחודש נובמבר למבנה בעלות חדש. גייטהאב מוחזקת כעת בבעלות של קבוצת יזמים פרטית הכוללת את ערן טאוב, ערן וולף ואיתי דניאל גנץ (30%), משרדי עורכי הדין עמית פולק מטלון ושות' (30%) והמשקיעה החדשה, קבוצת מאיר, של אנשי העסקים יעקב שחר וישראל קז, שהפכה לבעלת השליטה (40%).

בעקבות שינוי הבעלות הנציגות מינתה לפני חודש את ענת נטיב לתפקיד מנכ"לית ראשונה. נטיב שימשה בעבר כסמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה של כאל ולאחר מכן כסמנכ"לית הכנסות ושיווק בקבוצת זאפ. היא סיימה את תפקידה בזאפ כדי להתמנות לתפקיד בגייטהאב. נטיב נכנסת לתפקידה לצד יו"ר גייטהאב דורון ספיר, שכיהן בעבר כמנכ"ל כאל. בתפקידם בכאל השניים חתמו על שיתוף פעולה עם אפליקציית התשלומים של טנסנט - וויצ'ט פיי.

טנסנט היא חברת הטכנולוגיה הסינית הגדולה ביותר בסין עם שווי שוק של כ- 700 מיליארד דולר. המוצר המוכר ביותר של טנסנט הוא הרשת החברתית וויצ'ט, שמעל מיליארד סינים נכנסים אליה מידי יום. וויצ'ט מתפקדת גם כאפליקציית תשלומים ופיננסים - וויצ'ט פיי - בה ניתן להעביר כסף ולשלם דרך סריקת קוד QR באמצעות הטלפון.

החל מ-2019 יכולים תיירים סינים ועובדים זרים סינים להשתמש בחשבון וויצ'ט פיי שלהם גם בבתי עסק בישראל, כדי לשלם על מלונות ואפילו בסניפי סופר פארם. פעילות זאת ספגה באופן טבעי מכה קשה כתוצאה מהקורונה שהעלימה את התיירים הסינים מישראל ב-2020, אחרי שנות שיא מבחינת מספר מבקרים.

על אף היעדר התיירות, בגייטהאב מתכננים להשיק בימים הקרובים תוספת משלימה, שתנתב את המבקרים הסינים בארץ דרך וויצ'ט לעסקים שונים בישראל. חוץ מישראל, גייטהאב קיבלה זיכיון גם לייצג את וויצ'ט פיי ב-12 מדינות אירופיות נוספות. החברה כבר מפעילה את וויצ'ט פיי בפורטוגל, ביוון ובקרוב גם בצ'כיה.

בגייטהאב שואפים להרחיב את הקשר עם טנסנט, ופועלים לאתר גם סטארט-אפים ישראלים בתחומים כמו פינטק, אינשורטק ומוביליטי שישתפו פעולה עם הענקית ויחדרו בדרך זאת לשוק הסיני. לדברי נטיב, טנסנט מתכוונת להקים גם מרכז חדשנות בישראל. כיום גייטהאב מעסיקה ארבעה עובדים.