עוד צעד של טסלה בדרך לשוק: במגעים מתקדמים עם אפקון ו-EV-EDGE להקמת רשת הטעינה המהירה שלה בישראל

תחנת הטעינה המרכזית בגוש דן תוקם בצמוד לנתיבי איילון, ליד קיבוץ גלויות • תוקם גם תחנה במת"ם, ליד קניון באר שבע ובכניסה באילת

רכבי טסלה / צילום: Associated Press, David Zalubowski,
רכבי טסלה / צילום: Associated Press, David Zalubowski,

חברת טסלה נמצאת במגעים לשכירת שירותיהן של חברות תשתית הטעינה החשמלית "אפקון", בשליטת קבוצת שלמה, ו-EV-EDGE, בשליטת קבוצת יוניון, להקמת הרשת הראשונית של עמדות הטעינה המהירות שלה לרכב חשמלי. החברות יקימו את התשתית ויטפלו בקבלת האישורים האדמיניסטרטיביים לתחנות אולם התחנות תהיינה בבעלות טסלה ותנוהלנה על ידה בשליטה מרחוק כפי, שמתבצע בכל העולם.

בשלב הראשון מתוכננות לקום ארבע תחנות: בחיפה תוקם תחנה בצומת הכניסה הדרומית לעיר, בצמוד למתחם התעשיות עתיר הידע "מת"ם". התחנה הראשונה והעיקרית בגוש דן תוקם על נתיבי איילון בסמוך לצומת קיבוץ גלויות. תחנה נוספת תוקם בדרך חברון בבאר שבע בצומת בין כביש 60 וכביש 25. התחנה הדרומית ביותר תוקם בצומת איילות בכניסה לאילת. בנוסף נבחנת הקמת עמדה נוספת באזור הר החוצבים בירושלים. כל העמדות כבר מופיעות על המפה הבינלאומית של עמדות הטעינה באתר הרשמי של טסלה.

חברת טסלה מכנה את תחנות הטעינה שלה "סופרצ'ארג'ר" והן מתוכננות ייעודית עבור כלי הרכב שלה כאשר השירותים מוצעים ללקוחות במתכונת של תשלום מנוי חודשי, שמבוסס על כמות הטעינות ו/או מספר הקילומטרים. הכוונת הנהגים לטעינה מהרכב והמעקב אחרי ניצול הטעינה בפועל מנוהלות מרחוק על ידי טסלה כחלק מקישוריות הנתונים האלחוטית של כל אחד מכלי הרכב אותם מוכרת היא לשרת הראשי שלה בעולם.

באפקון ו- EV-EDGE לא הגיבו על הידיעה.