יין | פיצ'ר

המלצת יין: מנצ'ינו סקורה. ורמוט ורוד בהשראת פריחת הדובדבן ביפן

בשנה האחרונה נכנסו לשוק לצד המותגים הוותיקים והמבוססים גם משקאות של יצרנים קטנים וארטיזנליים • מנצ'ינו סקורה, למשל

ורמוט, יין מתובל בעשבים ופרחים שונים ומשונים, הוא אחד המשקאות שזכו לפופולריות רבה ב-2020, בישראל כמו גם ברחבי העולם. ולמה לא, בעצם? מוזגים לכוס קרה, מכסים בטוניק או ביין מבעבע - וכהרף עין עומד לנגד עיניכם אחלה קוקטייל שבעולם.

לצד המותגים הוותיקים והמבוססים, נכנסו לשוק בשנה האחרונה בקבוקים של שלל יצרנים קטנים וארטיזנליים. חלקם מקומיים (בין הבולטים שבהם הייננים הצעירים אייל דרורי ועמית טולדו ויובל ג'וב הרגיל ממזקקת יוליוס), אחרים מייבאים ורמוטים מעולים מצרפת - לילה למשל (Lillet) וורמוטים ספרדיים מבוססי שרי מחבל חרז שבדרום הממלכה.

מנצ'ינו הוא הוא אחד מהיצרנים המוערכים באיטליה, מולדתו של המשקה. הוא מתמחה בוורמוטים מעודנים בתיבולים יוצאי דופן ובמתיקות עדינה, שמתבססים על מרכיבים בוטאניים נדירים מרחבי העולם. לארץ מגיעים כעת הוורמוטים של מנצ'ינו באמצעות יבואן חדש ומסקרן, זץ-איבנר, שמתמחה במוצרי פרימיום יחודיים בעבודת יד.

לצד הוורמוט היבש שלהם - שנהדר להכנת דריי-מרטיני (המתכון: מוסיפים לקצת וורמוט הרבה ג'ין) כדאי לשים יד על מנצ'ינו סאקורה - ורמוט ורוד במהדורה מוגבלת ובהשראת פריחת הדובדבן ביפן, שמתבסס על מיצוי שלהם ושל פרחי סיגליות. התוצאה: מתוקה-מרירה, פרחונית ונעימה - ובעיקר מפתיעה במורכבותה.

מנצ'ינו סאקורה. 170 שקלים. להשיג ישירות מהיבואן בטלפון: 050-8662900