מזרחי טפחות השקיע 2 מיליון דולר בסאטרט-אפ Panoply

עבור הבנק מדובר בהשקעה ראשונה במסגרת מסלול ההטבות של רשות החדשנות להשקעות מוסדיים בהייטק • על פי הערכות הבנק נמצא לקראת השלמת השקעות נוספות בהיקף דומה במספר סטארט-אפים נוספים

מחשוב ענן / צילום: Shutterstock
מחשוב ענן / צילום: Shutterstock

בנק מזרחי טפחות השלים השקעה בהיקף של כ-2 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ Panoply, במה שמהווה כשהשקעה ראשונה וסיפתח עבור הבנק להשקעות בסטארט-אפים במסגרת תוכנית התמרוץ של רשות החדשנות.

החברה בה משקיע מזרחי טפחות מפתחת פלטפורמה לאחסון אוטומטי של נתונים בענן כאשר בבנק מוסרים כי ההשקעה הנוכחית היא חלק מסבב גיוס B של החברה, בסך כולל של 10 מיליון דולר.

מזרחי טפחות הוא מהגופים שזכו במכרז של רשות החדשנות להשקעה של 200 מיליון שקל, בחברות הייטק ישראליות. ההטבה האמורה ניתנת באמצעות "מסלול הטבה מספר 43", שמאפשר לבנקים, תאגידים עזר בנקאיים (גם אם הם לא מנהלים כספי ציבור), חברות ביטוח וחברות ניהול גמל ופנסיה, לקבל הגנה מהמדינה להפסדים בהשקעות "בתעשייה עתירת הידע", עד מגבלה שנקבעה בתנאי תוכנית התמרוץ הממשלתית.

עוד נמסר ממזרחי טפחות כי מי שמובילים את ההשקעות מטעם הבנק בתחום ההייטק הם עדי שחף, מנהל החטיבה הפיננסית, ודני מאור, מנהל מחלקת הייטק בחטיבה העסקית. בסביבת הבנק מעריכים כי כבר עתה יש עסקאות נוספות שנמצאות בתהליך השלמה, כשהם מעריכים בנוסף כי בכל חברה הבנק יבצע השקעה ראשונית בהיקף ממוצע של 2-3 מיליון דולר, עם יכולת לבצע השקעות-המשך, על מנת לשמור על חלקו היחסי של הבנק בחברה שבה ישקיע.

ברשות החדשנות ציינו עם כינון התוכנית כי מטרת המסלול וההגנה להשקעה של הזכאים היא "לעודד את המחקר והפיתוח בתעשיית ההייטק במדינת ישראל, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך: בטווח הקצר, חברות ההייטק הישראליות תוכלנה ליהנות מקבלת מימון לפעילותן הכוללת מחקר ופיתוח. בטווח הארוך, גופי ההשקעה המוסדיים יתמחו בביצוע השקעות בתעשיית ההייטק הישראלית, ויהפכו להיות גורם רלוונטי ומשפיע בעל מומחיות בביצוע השקעות מעין אלה". יחד עם מזרחי טפחות שבניהול משה לארי נבחרו על ידי רשות החדשנות גופים מקבוצות בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, מנורה מבטחים, הפניקס, כלל ביטוח, מגדל, פסגות ומור בית השקעות.