הדיווח על השת"פ שהטיס את מניית יונדאי בלמעלה מ-20%

עיתון דרום קוריאני דיווח על כך שיונדאי מוטור בוחנת הסכם שיתוף פעולה על ענקית הטק אפל לפיתוח מכונית חשמלית שתושק ב-2027

השקת "ג'נסיס" של יונדאי בינואר 2020 / צילום: Associated Press, Ahn Young-joon
השקת "ג'נסיס" של יונדאי בינואר 2020 / צילום: Associated Press, Ahn Young-joon

מניית יונדאי מוטור זינקה בכ-20% במדד קוספי הבוקר (ו'), לאחר שיצרנית הרכב הדרום קוריאנית דיווחה כי היא נמצאת בשיחות מוקדמות עם ענקית הטק מקופרטינו קליפורניה, אפל, על פרויקט שת"פ לפיתוח רכב חשמלי.

"אנחנו מבינים שאפל נמצאת בדיונים עם מגוון יצרני רכב בינלאומיים, כולל יונדאי מוטור. השיח נמצא בשלבים מוקדמים ודבר אינו מוחלט עדיין", נמסר מנציגי יונדאי בשיחה עם רשת "CNBC".

ההצהרה הרשמית מיונדאי מגיעה לאחר דיווח מקומי מעיתון "קוריאה אקונומיק דיילי", בו צוין כי החברות סיכמו שיתוף פעולה ויונדאי כבר בוחנת את הפרטים בהסכם. בדיווח נאמר כי הסכם השת"פ יכלול פיתוח מכונית חשמלית וייצור סוללה, וכי הרכב עשוי להיות מושק בשנת 2027. אפל לא הגיבה לפרסום.

יונדאי שיחררה מאוחר יותר הצהרה שנמנעה מלהזכיר את ענקית הטק בשמה: "אנחנו מקבלים הצעות של שת"פים פוטנציאליים מחברות מגוונות בנוגע לפיתוח רכב אוטונומי חשמלי, אך לא קיבלנו כל החלטה בנושא שכן כל הדיונים נמצאים בשלבים מוקדמים".

כאמור, מניית יונדאי מוטור זינקה בכ-20% במדד קוספי בדרום קוריאה. גם מניות חברות הבת של יונדאי רשמו עליות חדות - יונדאי מוביס עלתה בכ-22% ויונדאי גלוביס התקדמה ב-2.76%. מניית השותפה של יונדאי, קיה מוטורס, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בדרום קוריאה, טסה ב-11.9%.