בעלים של חנות פלאפל בשוהם נעצר בטענה להפרת תקנות הסגר

ביומו הראשון של הסגר המלא, עסקי אוכל מתארים החמרה באכיפה כלפיהם, ובפרט כלפי התקהלויות בכניסה לבתי עסק המספקים משלוחים למרחק קצר • הבוקר נעצרו אב ובנו המפעילים סניף של רשת "פלאפל בריבוע" בשוהם, כאשר במהלך חילופי הדברים בין הצדדים נוצר עימות בינם לבין השוטרים, ונעשה שימוש בטייזר

מחסום משטרתי שהוקם במסגרת הסגר / צילום: דוברות משטרת ישראל
מחסום משטרתי שהוקם במסגרת הסגר / צילום: דוברות משטרת ישראל

החרפת הסגר השלישי בישראל בשל משבר הקורונה נכנסה לתוקף, ועסקים מדווחים כי המשטרה מעלה הילוך באכיפה נגדם. המשטרה עצרה הבוקר (ו') אב ובנו המפעילים סניף של רשת המזון פלאפל בריבוע בעיר שוהם, בטענה להפרת תקנות הסגר שנכנס אמש לתוקף. במהלך חילופי הדברים בין הצדדים נוצר עימות בין השוטרים לבין מפעילי הסניף, והמשטרה אף זימנה תגבורת למקום.

האירוע אף תועד במצלמתו של אחד מהפעילים בתנועת "אני שולמן" ששהה במקום, עודד בבאי. עורך הדין של הרשת, עדי כרמלי, טוען כי נעשה נגד האב שימוש בטייזר, וכי הופעלה כלפיו אלימות. בית המשפט בפתח תקווה קבע שלא מדובר במקרה המתאים להערכת מעצר, ובעל החנות שוחרר למעצר בית של 5 ימים.

עסקי אוכל נוספים מתארים החמרה באכיפה כלפיהם, ובפרט כלפי התקהלויות בכניסה לבתי עסק המספקים משלוחים למרחק קצר.

מרשת פלאפל בריבוע נמסר בתגובה: "הזכיין של רשת פלאפל בריבוע בשוהם הפעיל את הסניף שלא במתכונת משלוחים בלבד ובניגוד לחוק ולהנחיות הרשת. הרשת מינתה מטעמה את עו"ד עדי כרמלי, שייצג את הזכיין ובהמשך יתבררו הפרטים המלאים. הרשת מצייתת לחוקים והנחתה את כל זכייניה ועובדיה להתנהל על-פי החוק בלבד ולהימנע מכל מצב של עימות כלשהו עם רשויות החוק".

עו"ד עדי כרמלי, שכאמור מייצג את בעלי הסניף, אמר לגלובס: "מדובר במקרה מצער שלא היה צריך לעניין, חוסר מקצועיות של שוטרים שהתנהגו בברוטליות ואלימות כלפי מרשי. שוטרים ביקשו לרשום לו דוח, והוא מצידו התחנן על נפשו.

"לאחר שרשת פלאפל בריבוע העבירה לידי את טיפול העניין, מתיעוד שנאסף בידי ומעדויות שונות של נוכחים במקום, מי שהותקף, ושהמשטרה ביקשה לעצור בגין תקיפת שוטרים, ולראייה גם בית המשפט לא נענה בקשת המשטרה. מוטב היה שהשוטרים ינהגו בקור רוח ובסבלנות. בכוונתנו להעביר את המקרה לבדיקת מח"ש".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעל דוכן למכירת מזון בשוהם שהוזהר אתמול על פתיחת העסק, הפר גם הבוקר את התקנות, תקף שוטרים ונעצר. ביום חמישי נערך שימוע לבעליו של עסק לממכר מזון באזור התעשייה שוהם, בגין הפעלת המקום בניגוד לתקנות מתן שירות במקום. עם סיום השימוע נרשמה לבעל העסק אזהרה.

"היום התקבלה קריאה במוקד המשטרה ולפיה העסק המדובר מפר את התקנות, מוכר במקום וכי קיימת התקהלות של אנשים. שוטרים שהגיעו למקום הותקפו ע"י בעל המקום ובנו, ובכלל זה השלכת שולחן וכיסא לעבר השוטרים. השניים נעצרו והועברו לתחנת המשטרה".