צ'ק אין | פיצ'ר

סגר? אין טיסות? זה הזמן לארגן את התמונות מהחופשות שלפני הקורונה

הסגר השלישי הוא הזדמנות לדפדף בתמונות שצילמתם בחופשות משפחתיות טרום הקורונה ולארגן את האלבומים • ויש עוד אפשרויות לעשות זאת מלבד גוגל פוטוז ופייסבוק

חופשה / צילום: Shutterstock
חופשה / צילום: Shutterstock

סגר. זמן טוב לעשות את מה שרובנו דוחים ודוחים - להעלות את התמונות מהטיול האחרון לאחסון לענן דרך אתרים. התמונות לא רק יישמרו ויהיו זמינות עבורכם בכל מכשיר, אלא שדרך האתרים אפשר גם לשתף אותן עם בני משפחה וחברים. האתר com המפרסם ביקורות ודירוגים טכנולוגיים דירג את האתרים המובילים לאחסון ולשמירה על תמונות.

Flickr

האתר שדורג ראשון הוא Flickr. בגרסה החינמית שלו ניתן לאחסן 1,000 תמונות, וגרסת הפרו עולה 60 דולר לשנה. המנויים יכולים להעלות תמונות בלי הגבלה וסרטוני וידאו של עד 10 דקות, לצפות ללא פרסומות.

הסיבות שצוינו לבחירת פליקר כאתר הטוב ביותר הן הכלים המגוונים שמאפשרים עריכת תמונות ותיוג, העלאת התמונות בגודלן המקורי או ברזולוציה נבחרת ומעקב אחר מי שצפה בתמונות מבין המכרים ששיתפתם. ניתן גם לאגד בקלות אלבומים (באמצעות גרירת התמונות) של התמונות שצילמתם ושצילמו אחרים.

500px

האתר השני הוא 500px, המאפשר העלאה חינמית של עד 2,000 תמונות (שבע בשבוע) ומסלול מועדף למשלמים במחיר של 5-10 דולר לחודש. המשלמים יכולים להעלות תמונות ללא הגבלה, לערוך את התמונות עם פיצ'רים נוספים, לארגן את התמונות בארכיון ועוד. בגרסה החינמית ניתן לארגן ולסדר את התמונות בסטים לבחירה ולערוך אותן. בונוס נחמד: ניתן גם למכור תמונה שצילמתם דרך האתר.

Google Photos

הענן המועדף לאחסון תמונות שצולמו בסלולרי במכשירי אפל ובמכשירי אנדרואיד הוא של גוגל דרך האפליקציה Google Photos. ניתן להעלות תמונות ללא הגבלה, לתייג, לשתף ולערוך אותן. ניתן לייצר אלבומים גם לסרטוני וידאו ולחלוק אותם עם משתמשי גוגל אחרים.

גוגל גם מנסה לעודד את השיתוף כשהוא מזהה למשל פרצוף של אדם מוכר - ומציע לשלוח לו את התמונות שצילמתם. פיצ'ר נוסף ונחמד הוא "צביעה" של תמונות שצולמו בשחור-לבן. כיום ניתן להעלות תמונות ברזולוציה של עד 16 MP וסרטונים עד 1080p.

החל ביוני 2021 מי שירצה להעלות תמונות שהן מעבר למגבלה החינמית לנפח של 15 ג'יגה - יצטרך לשלם סכום שיתחיל בכ-2 דולר לחודש (לשטח של 100 ג'יגה).

אמזון פריים

 אחסון תמונות ללא הגבלה המיועד לחברים באמזון פריים (דמי החבר למועדון של אמזון עומדים על כ-120 דולר לשנה). הענן של אמזון מאפשר לשמור תמונות ללא הגבלה במחשב, בנייד או בטאבלט, הוא מבצע תיוג אוטומטי לתמונות ולסרטונים (מיקום, מי מופיע בתמונה ואפילו איזו חיה צילמתם בספארי ההוא באפריקה). חברי הפריים יוכלו להזמין עד 5 מכרים או בני משפחה להעלות תמונות ולשתף.

אפל

הענן של אפל מסנכרן תמונות שצולמו במכשירי אפל. בגרסה החינמית ניתן להעלות תמונות עד לנפח של 5 ג'יגה. את התמונות ניתן לתייג לפי מקומות עם שמות המצולמים, לשתף ולצרף תמונות של משתמשים Icloud אחרים. באופציות התשלום ניתן להגדיל את נפח האחסון: בתמורה לדולר בחודש ל-50 ג'יגה, בתמורה ל-3 דולר בחודש ל-200 ג'יגה ולשני טרה בתמורה ל-10 דולר בחודש.

אדובי

מאפשרת אחסון תמונות ועריכה. אין אופציה לגרסה חינמית. האחסון מתחיל ב-10 דולר לחודש לשטח של 20 ג'יגה. התמונות מאוחסנות בענן המאפשר גישה לתוכנת פוטושופ ו-Lightroom.

ImageShack 

אתר ואפליקציה הזמינים במכשירי אפל ואנדרואיד. אין גרסה חינמית ומסלול האחסון מתחיל ב-4 דולר לחודש או 38 דולר לשנה - להעלאת תמונות ללא הגבלה. אפשרויות העריכה גדולות ומגוונות, ניתן גם לאמבד ולשתף תמונות ולעקוב אחר צלמים שמאחסנים את התמונות שלהם באתר. גרסאות משוכללות יותר לעריכה ולצפייה ניתנות למנויי הפרו (30 דולר לחודש) והפרימיום (100 דולר לחודש). בכל התוכניות התמונות מוגבלות לגודל של 25 מגה לכל תמונה.

Photobucket

בגרסה החינמית של אפליקציית האחסון הזו ניתן להעלות עד 250 תמונות (בזמן צפייה בפרסומות). מסלול המשלמים מתחיל ב-6 דולר לחודש לאחסון של 25 ג'יגה, 8 דולר ל-250 ג'יגה ומסלול המומחים ב-13 דולר לחודש לאחסון ללא הגבלה. את התמונות ניתן לערוף, לתייג ולארגן באלבומים. האתר גם משמש כפלטפורמה למכירה ולרכישה של תמונות.

SmugMug

אתר נוסף שמציע לאחסן את התמונות ולערוך אותן בסטייל. אפשר אפילו להתאים את עמוד הבית לבחירה ולייצר תבניות מעוצבות אחרות. אין פה גרסה חינמית (למעט 14 ימי ניסיון). המחירים באתר מתחילים ב-7 דולר בחודש או 55 דולר בשנה ומאמירים עד ל-360 דולר בשנה למי שזקוק לכלים מקצועיים לעריכה ברמה של אתרי אי-קומרס.

לפי בדיקת tomsguide התמורה בעד הכסף הוגדרה כהוגנת בהחלט - אחסון ללא הגבלה בכמות התמונות (עד 150 מגה לתמונה), מגוון כלים לעריכה שהם "הם פשוטים לשימוש, אמנם לא ברמת פוטושופ אבל הם מספקים לתקן ולשנות תמונות של צלמים חובבים".

דרופבוקס 

משתמשים במכשירי אפל או אנדרואיד יכולים להעלות תמונות ישירות לאפליקציית דרופבוקס. תמונות ניתן להעלות לענן גם דרך המחשב. את התמונות אפשר לסדר בפורמט של מצגת הנגישה למשתמשים אחרים או שיכולה להישלח למשתמשים אחרים של דרופבוקס. אין אפשרות לתייג, לקטלג או לערוך את התמונות אונליין. המסלול החינמי מאפשר אחסון של עד 2 ג'יגה מסלול הכולל אחסון בנפח של 2 טרה יעלה 10 דולר בחודש

פייסבוק 

נשמע בנאלי אבל אחרי העלאת תמונות מהנייד או מהמחשב אפשר לייצר אלבומים, לתייג תמונות לפי מיקום, תאריך ומצולמים, כשפייסבוק כבר יודע לזהות פרצופים, או לפחות הוא מנסה. היתרון: אחסון מכובד וחינמי. החסרון: פייסבוק תכווץ את נפח התמונה.

בחירת המאגר המתאים על פי ששה כללי אצבע

1. תמורה בעד הכסף: מקום שיוכל לאחסן את כל התמונות שלכם לאורך שנים בעלות סבירה.

2. איכות התמונה: רצוי לשמור על גודלה המקורי ולא לאפשר לאתרים לכווץ אותה.

3. קלות השימוש: העלאה פשוטה ועריכה נגישה ונעימה.

4. גישה נוחה: איתור תמונות לפי תאריך, מיקום או כל תיוג אחר שבחרתם.

5. האפשרות לשתף: בין אנשים וברשתות החברתיות.

6. האפשרות להדפיס: בין אם אתם או מישהו אחר ירצה להדפיס תמונה שצילמתם או לאגד אותם לספר תמונות בקלות.