אינדונזיה: מטוס בואינג 737 עם 62 נוסעים התרסק דקות אחרי ההמראה

מטוס של חברת סריוויג'איה איבד קשר עם מגדל הפיקוח לאחר שהמריא מהבירה ג'קרטה, לכיוון מחוז קלימאנטאן • גורם רשמי: "הריסות מטוס נמצאו בים" • חברת התעופה מסרה כי היא אוספת מידע מפורט יותר בנוגע לטיסה לפני שתמסור הצהרה רשמית

מטוס של חברת סריוויג'איה אייר / צילום: Shutterstock, Mike Fuchslocher
מטוס של חברת סריוויג'איה אייר / צילום: Shutterstock, Mike Fuchslocher

מטוס נוסעים של חברת סריוויג'איה אייר מאינדונזיה נעלם היום (ש') מהרדאר, כארבע דקות לאחר שהמריא מג'קרטה בירת המדינה. על המטוס, שיועד לנחות במחוז קלימאנטאן, היו 62 בני אדם, בהם 56 נוסעים ושישה אנשי צוות.

כעבור כמה שעות הודיע חיל הים של צבא אינדונזיה כי חייליו מצאו את מיקום המטוס. "מיקום המטוס נמצא והועבר לכלל כלי השיט של חיל הים שבאזור", אמר נציג חיל הים. על פי דיווחים רשמיים של צוות החיפוש, עצמים החשודים כהריסות המטוס נמצאו באזור ג'קרטה.

מוקדם יותר דווח על הריסות שנמצאו על ידי דייגים מקומיים בים, צפונית לעיר. "מצאנו כבלים, חתיכות ג'ינס וחתיכות מתכת צפות על המים", אמר גורם ממשלתי.

מנכ"ל חברת התעופה סריוויג'איה אמר כי המראת המטוס התעכבה בחצי שעה בשל גשם כבד. הוא הוסיף כי המטוס היה במצב טוב.

בשירות המעקב Flightradar24 הודיעו בטוויטר כי הטיסה, שמספרה SJ182, "איבדה גובה של יותר מ-10,000 רגל בפחות מדקה, כארבע דקות לאחר שיצאה מג'קרטה". לעומת זאת, ממשרד התחבורה באינדונזיה נמסר כי הקשר עם מגדל הפיקוח אבד 44 דקות לאחר ההמראה. מחברת התעופה נמסר כי משך הטיסה צפוי היה להיות 90 דקות.

המטוס הוא מטוס מדגם בואינג 737-500 בן 27 שנים, על פי פרטי הרישום הכלולים בנתוני המעקב. אינדונזיה, מדינת האיים הגדולה בעולם המונה יותר מ-260 מיליון תושבים, סובלת מלא מעט תאונות באוויר, בים וביבשה, בין היתר בגלל דוחק בכלי תחבורה, תשתיות ישנות ואכיפה לא קפדנית של תקני בטיחות.

לפני יותר משנתיים, באוקטובר 2018, מטוס בואינג 737 מקס של חברת ליון אייר שהמריא מג'קרטה, התרסק לתוך הים 12 דקות לאחר ההמראה, כשכל 189 הנוסעים שהיו עליו נספו. ההתרסקות, יחד עם התרסקות נוספת כמה חודשים מאוחר יותר של מטוס מאותו דגם באתיופיה, גרמו לכך שחברת בואינג נאלצה לשלם קנסות על סך 2.5 מיליארד דולר, בשל הונאת הרגולטורים שפיקחו על הדגם, שקורקע מטיסות ברחבי העולם עקב שתי ההתרסקויות הקטלניות.