טוויטר נפרדת מטראמפ: מה כתבה קלינטון, מה צייץ טראמפ ג'וניור ואיך הגיבה הרשת הישראלית?

טוויטר סגרה את החשבון של טראמפ לצמיתות, ושברה את האינטרנט • גלובס ליקט את ציוצים בולטים מהארץ ומהעולם וגילה שלא תמיד התגובות התחלקו לפי ימין ושמאל "קלאסי"

דונלד טראמפ / צילום: Associated Press, Evan Vucci
דונלד טראמפ / צילום: Associated Press, Evan Vucci

טוויטר סגרה אמש את החשבון של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לצמיתות. הרשת החברתית הסבירה את ההחלטה בכך שלאחר בחינה מדוקדקת של הציוצים בחשבון של טראמפ היא החליטה להשעות לצמיתות את החשבון בשל "סכנה להמשך הסתה לאלימות". זאת בשל תרומתו למתקפה על בניין הקפיטול בוושינגטון, שהתרחשה זמן קצר לאחר עצרת שבה טראמפ שילהב את ההמונים. הוא טען שוב שהבחירות זויפו, וקרא ללכת להפגין מול גבעת הקפיטול הסמוכה ולהשמיע שם את קולם. 

המהלך המפתיע של טוויטר שבר את האינטרנט (ואת טוויטר עצמה), הוביל לתגובות מנבחרי ציבור, בדיחות מסלבריטאים ודיונים על גבולות חופש הביטוי. גלובס ליקט את הבולטים שבהם.

הילארי קלינטון, שהתמודדה מול טראמפ בבחירות 2016, צייצה מחדש ציוץ מ-2106 שבו קראה לטראמפ למחוק את חשבונו. 

מייקל כהן, שהיה עורך דינו של טראמפ, צייץ כי "דעו שטראמפ זקוק לטוויטר כדי להתקיים באותה צורה שאנחנו זקוקים לאוויר כדי לנשום. הוא מאבד את שפיותו עכשיו!".

מארק וורנר, סנטור דמוקרטי שלא פעם מבקר את חברות הטכנולוגיה, צייץ כי "צעד שנעשה באיחור. אבל חשוב לזכור, זה גדול בהרבה מאדם אחד. מדובר במערכת שלמה שמאפשרת למידע מוטעה ולשנאה להתפשט ללא פיקוח".

עמוד הטוויטר של תוכנית הסאטירה "The Daily Show" הודה לתוכנית שמובילה מלניה טראמפ למלחמה בבריונות סייבר. 

אבל לא כולם שמחו מהצעד של טוויטר. בנו של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, צייץ כי "אנחנו חיים ב-'1984' של ג'ורג' אורוול. חופש הביטוי לא קיים יותר באמריקה. הוא מת בגלל ענקיות הטכנולוגיה, ורק ליחידי סגולה יש גישה אליו". 

ניקי היילי, שכיהנה תחת טראמפ כשגרירת ארה"ב באו"ם, צייצה כי "השתקה של אנשים, בטח כשמדובר בנשיא ארה"ב, זה משהו שקורה בסין, לא במדינה שלנו".

ביקורת נשמעה גם בטוויטר הישראלי.

סלבריטאים רבים, בהם וופי גולדברג, זאק בראף, סטיבן קולבר וכריסי טיגן, הגיבו גם הם לחדשות.