אחרי המורים: ההסתדרות דורשת לתעדף קופאיות בסופרמרקטים בחיסוני הקורונה ומאיימת בהשבתה

במכתב ששלחה ההסתדרות למשרדי הממשלה ולפרויקטור הקורונה נכתב: "רשויות המדינה שכחו את העובדים המוחלשים שנמצאים בחזית" " • הבוקר הצטרף למאמצי הלחץ למתן חיסוני לעובדי הסופרמרקטים גם הוועד של יינות ביתן, אשר פנה להסתדרות וביקש להכריז על סכסוך עבודה

קופאית בסופר / צילום: כדיה לוי, גלובס
קופאית בסופר / צילום: כדיה לוי, גלובס

אחרי מבצע החיסונים הייעודי לחלק מהמורים בישראל, בהסתדרות פנו למנכ"לי משרדי הבריאות והעבודה ולפרויקטור הקורונה בקריאה לתת עדיפות לעובדי רשתות המזון במבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה.

זאת, תוך שהם מאיימים כי ככל שהבקשה לא תענה, ההסתדרות תנקוט בכל האמצעים כולל הכרזה על סכסוך עבודה ונטישת הסופרמרקטים בכל ישראל. לפניה הזו מצטרף עתה גם ועד עובדי מגה שרוצה לחסן את עובדי הרשת, והגיש היום בקשה להסתדרות להכרזה על סכסוך עבודה בעקבות הסוגיה.

בימים האחרונים פנה ראובן פרי, ראש חטיבת המסחר בהסתדרות, למשרדי הממשלה הנוגעים לסוגיה ולפרויקטור הקורונה, כשהוא מוחה על כך ש"רשויות המדינה 'שכחו' את העובדים המוחלשים והמשתכרים בשכר הנמוך ביותר אשר נמצאים ב'חזית'", תוך שהוא מציין כי בקרב העובדים התרחשו הדבקות של מאות רבות. בסיכום דבריו איים פרי כי "היה ובקשה זו לא תענה, ההסתדרות תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה, ובכלל זה הכרזה על סכסוך עבודה והפסקת פעילותם של כל רשתות המזון".

בהמשך לכך, פנה יו"ר ועד עובדי קבוצת יינות ביתן-מגה, אייל אלי, למנכ"ל רשת המזון מיכאל לובושיץ במכתב שבו הוא דורש לחסן את כל העובדים הבאים במגע עם קהל במסגרת מבצע החיסונים להתמודדות עם נגיף הקורונה, כשהוא מציין כי עובדים נדבקים במחלה בסניפים בשל המגע היומיומי הממושך בחללים סגורים.

המכתב לא נענה עד כה על ידי הרשת, ועל הרקע הזה פנה הבוקר יו"ר הוועד להסתדרות בבקשה לאשר סכסוך עבודה, "לאחר שפניות חוזרות להנהלת החברה לפעול לקידום חיסוני קורונה לעובדי הרשת, לא נענו".

מההסתדרות נמסר בתגובה כי "אכן פנו אלינו נציגי עובדים מרשת יינות ביתן-מגה ונציגי עובדים מרשתות קמעונאות נוספות, בבקשה לפעול להכרזת סכסוך עבודה, עד שהקופאיות יחוסנו.
"הקופאיות והקופאים ברשתות השיווק עובדים באופן שוטף, במהלך כל הסגרים, וחשופים לעשרות אלפי אנשים מדי יום. הם לא עובדים מהבית ולא בזום, אלא בשטח. לכן, מובנת הדרישה שלהם ושל גורמים אשר עובדים מול קהל, לקבל חיסונים לקורונה.
"ההסתדרות פועלת מול הגורמים השונים על מנת לבדוק את הנושא".

מיכאל לובושיץ, מנכ"ל קבוצת יינות ביתן, מסר בתגובה כי "הנהלת החברה עושה כל שביכולתה להשיג חיסונים לעובדים. לצערנו זה לא בידיים שלנו, הגשנו מספר בקשות למשרד הבריאות אך הם לא נענים לבקשתנו ומאשרים רק לפי קבוצות גיל ומי שנמצא בקבוצות סיכון.
"הגשנו בקשה לאישור חיסונים באופן בהול לכל עובדי החברה הנמצאים בחזית במפגש עם אלפי לקוחות כל יום. נעשה הכל על מנת לדאוג לעובדים וללקוחות שלנו. הוועד פועל על מנת לזעזע את המערכת ליצור רעש בתקשורת בתקווה שמישהו יקבל החלטות נכונות בנושא.
"אני בקשר עם ההסתדרות באופן אישי, אני תומך במטרתם ורק הם כגוף מאוחד יוכלו להוביל את השינוי לעשרות אלפי עובדים בישראל. ידוע לכולם שהעובדים שלנו מאוגדים תחת ההסתדרות ויש רשימות מסודרות שיעזרו לנהל נכון את קבלת החיסונים ולא בשיטת חבר מביא חבר".