הצפת הערך של קרן קדמה: רווח של כ-300 מיליון שקל מהנפקת רשת אייס

שווי המניות המונפקות שיישארו בידי קדמה אחרי ההנפקה - בשיעור של כשני שלישים מהון החברה

סניף של רשת אייס / צילום: עינת לברון
סניף של רשת אייס / צילום: עינת לברון

שבוע בלבד לאחר פרסום טיוטת התשקיף השלימה רשת מוצרי ה"עשה זאת בעצמך" אייס (ACE) את הנפקתה הראשונית (IPO) בבורסה בתל אביב. במסגרת המהלך מכרה בעלת השליטה באייס, קרן קדמה, נתח ממניותיה תמורת כ-100 מיליון שקל, לצד הנפקת מניות חדשות בהיקף של כ-50 מיליון שקל שהוזרמו לקופת החברה, כל זאת לפי שווי חברה של כ-400 מיליון שקל "לפני הכסף".

במסגרת ההנפקה קיבלו המשקיעים אופציות שמימושן עשוי להניב עוד כ-60 מיליון שקל בעוד כשנתיים. ככל הידוע, עם הגופים שלקחו חלק בהנפקה, שבה נרשמו ביקושי יתר, נמנים כלל ביטוח, מור בית השקעות, הפניקס, פסגות וילין לפידות. את ההנפקה הובילה ברק קפיטל חיתום.

מי שמסכמת עם ההנפקה מהלך השקעה מוצלח למדי באייס היא קרן הפרייבט אקוויטי קדמה, בניהולם של אורי עינן, גלעד הלוי וגלעד שביט, הרושמת לעצמה רווח "על הנייר" של כ-300 מיליון שקל - שווי המניות המונפקות שיישארו בידיה אחרי ההנפקה, בשיעור של כשני שלישים מהון החברה.

קדמה רכשה את אייס מידיה של אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) בסוף שנת 2016 תמורת 145 מיליון שקל (לפי שווי חברה של כ-190 מיליון שקל, כולל חוב). מאז הרכישה קיבלה קדמה חזרה מאייס כ-45 מיליון שקל, וכעת, כאמור, קיבלה לידיה כ-100 מיליון שקל נוספים תמורת המניות שמכרה.

רשת אייס (ששמה שונה ב-2017 לאייס קפיטל קמעונאות) מפעילה רשת חנויות המציעה מוצרים לשדרוג ותחזוקת הבית (Home Improvement), החצר והרכב. מנכ"ל אייס הוא איציק אוזנה והיו"ר הוא אורי עינן.

דוחותיה הכספיים, שפורסמו לקראת ההנפקה, מעידים כי אייס הייתה בין החברות שנהנו משינוי תנאי השוק בעקבות משבר הקורונה, וזאת נוסף על אסטרטגיית פעילות שתמכה בתוצאות הכספיות.

מוצריה של אייס משווקים תחת שלושה מותגים - אייס, אייס דיפו ואייס אלקטריק, וכפי שהחברה מציינת, במהלך הסגרים והגבלות התנועה על האזרחים שהוטלו מאז חודש וכפי שהחברה מציינת, במהלך הסגרים והגבלות התנועה על האזרחים שהוטלו מאז חודש מרץ האחרון, כחלק מניסיונות הממשלה להתמודד עם התפשטות וירוס הקורונה, סניפיה נותרו פתוחים, "כמי שעיסוקה במכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית".

הרכישות המוגברות בתמיכת משבר הקורונה באו לידי ביטוי בשיפור של 10% בהכנסותיה של אייס לתשעת החודשים הראשונים של 2020, שהגיעו ל-470 מיליון שקל, ואחרי שיפור ניכר ברווח התפעולי ובשיעורו מהמכירות הציגה אייס בשורה התחתונה קפיצה של יותר מפי שלושה ברווח נקי שלה, שהגיע ל-22 מיליון שקל.

למרות המגמה החיובית בדוחות, גם אייס לא הייתה חסינה לגמרי מהשפעות הקורונה, ובחברה מעריכים כי במהלך הסגר הראשון של 2020, בחודשים מרץ ואפריל, אבד לה פדיון בהיקף של כ-45 מיליון שקל.

את עיקר השיפור בהכנסות בין ינואר לספטמבר 2020 מייחסת אייס בעיקר לרבעון השלישי, בסיכומו נרשמה צמיחה של קרוב ל-30% בהכנסות, שהגיעו ל-194 מיליון שקל, ובאייס מסבירים, כי "הצמיחה בפעילות היא תוצאה ישירה של שיפור מערך שרשרת האספקה וחיזוק אסטרטגיית ה-Omni Channel".

מדובר באסטרטגיה של סינרגיה בין הקמעונות הפיזית והקמעונות הדיגיטלית, שמטרתה שתנועת הגולשים באתרי הסחר המקוון ישרתו את חנויות הרשת וההפך.

המשך פעילות הסניפים במהלך תקופת הקורונה לא מנע מאייס ליהנות גם מהתגברות ניכרת במכירות באינטרנט שנרשמה בהשפעת הקורונה.

כך, שיעור פדיון אתרי הסחר שלה מסך המכירות נע סביב כ-17% בתשעת החודשים הראשונים של 2020, ולפי הערכותיה יעמוד על שיעור דומה גם בסיכום שנתי, לעומת כ-9% בשנת 2019, אחרי שב-2017-2018 מכירות אלה עמדו על כ-2% וכ-6% בהתאמה.

כיום מונה רשת אייס 34 חנויות הפרוסות ברחבי הארץ, בשטח כולל של כ-53 אלף מ"ר, ושלושה אתרי סחר מקוון, והיא מעסיקה כ-1,000 עובדים. עוד מחזיקה החברה במפעל "ספץ" שבאשדוד לייצור רהיטים.

בין מוצריה היא מציעה אביזרי חשמל, מוצרי חימום וקירור, תקשורת ואלקטרוניקה, מוצרי ריהוט, גינון, קמפינג, ארונות, ספות, שולחנות, מוצרים לתחזוקת הבית ומוצרי טקסטיל ונוי, מוצרי אמבטיה ואינסטלציה, גופי תאורה, מוצרים לרכב, חומרי בניין, כלי עבודה, שטיחים, פרקטים ועוד.