חברת פרלר תובעת את אמזון לאחר שהורדה משרתי הענן שלה

מנכ"ל פרלר, ג'ון מאץ', מסר בהודעה לתקשורת כי השירות לא יהיה זמין למשך שבוע בלבד, וכי הוא כבר מצא שרתי ענן חדשים • תקף את החברות: "זו הייתה התקפה מתואמת של ענקיות הטכנולוגיה כדי להרוג את התחרות בשוק"

פרלר / צילום: הנס לוקאס
פרלר / צילום: הנס לוקאס

אחרי שאמזון החליטה להוריד משרתי הענן שלה את פלטפורמת המדיה החברתית פרלר (Parler) משום שזו מקדמת הסתה לאלימות ופייק ניוז, החברה תובעת בחזרה.

ביממה האחרונה, שירות המדיה החברתית פרלר הורד מהרשת לאחר שאמזון מימשה את האיום שלה להוריד את הרשת החברתית, שנחשבת ל"בית" של חלקים גדולים בימין הקיצוני בארה"ב. בעוד שאפל וגוגל החליטו להוריד מחנויות האפליקציות שלהן את האפליקציה פרלר, אמזון הודיעה כי היא תסיר לגמרי את התוכן של החברה ש"ישב" על הענן שלה. במכתב לפרלר בסוף השבוע אמרה אמזון כי היא רואה באחרונה עלייה מתמדת בתכנים אלימים באתר, וכי המאמצים של פרלר להסירם אינם מספיקים אותה.

בעקבות האירועים האלימים בגבעת הקפיטול בוושינגטון ביום רביעי שעבר, חברות ביג טק מרכזיות (אפל וגוגל), רשתות חברתיות (פייסבוק, טוויטר, סנאפצ'ט) ופלפטורמות נוספות (פינטרסט, רדיט ואחרות) וכן אתרי מסחר מקוון הודיעו על סנקציות נגד כל מי שיסית לאלימות על גבי הפלטפורמות שלהם. הגדילה לעשות טוויטר שהורידה את חשבון הטוויטר של הנשיא דונלד טראמפ לאחר שלא עמד בתנאי ההשעיה ל-12 שעות שהושתה עליו.

בעוד שהמהלך של אפל וגוגל מקשה על הצטרפותם משתתפים חדשים לרשת, למהלך של אמזון הייתה השפעה חמורה בהרבה, מכיוון שהיא מספקת את השרתים המארחים את האתר ואת מאגרי המידע של פרלר, כפי שהיא עושה עבור מגוון גדול של חברות בולטות אחרות.

מנכ"ל פרלר, ג'ון מאץ', אמר בהודעה לתקשורת כי השירות לא יהיה זמין למשך שבוע בלבד, וכי הוא כבר מצא שרתי ענן חדשים, ותקף את החברות: "זו הייתה התקפה מתואמת של ענקיות הטכנולוגיה כדי להרוג את התחרות בשוק", הוא כתב.