אלטשולר שחם ישקיע בבלוקצ'יין? סיכם על רכישת מניות וויטסמוק ב-10 מיליון שקל

חברת התוכנה וויטסמוק, שבוחנת כניסה לפעילות בתחום הבלוקצ'יין, התקשרה בהסכמים עם בית ההשקעות של גילעד אלטשולר וקלמן שחם ועם משקיעים נוספים, שירכשו כ-10% ממניותיה • המניה מזנקת יותר מ-30% בעקבות הדיווח על ההסכמים

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר
גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

האם בית ההשקעות אלטשולר שחם צפוי להשקיע לראשונה בתחום טכנולוגיית הבלוקצ'יין ומטבעות הקריפטו? על פי הסכם שעליו דיווחה ביום שלישי בבוקר חברת התוכנה וויטסמוק, ההשקעה הזאת נראית קרובה למדי. לפי הדיווח של וויטסמוק , הנסחרת בבורסת תל אביב, החברה התקשרה אתמול (ב') בהסכמים עם אלטשולר שחם ועם שלושה משקיעים נוספים לגיוס כספים לפעילות בתחום הבלוקצ'יין כנגד הקצאה של כ-10% ממניותיה.

עם פתיחת המסחר בבורסה הבוקר, מניית וויטסמוק מזנקת יותר מ-30% בעקבות הדיווח על ההסכמים. לפני זינוק המניה, החברה נסחרה לפי שווי שוק של כ-95 מיליון שקל, אחרי ירידה של 16% מתחילת ינואר.

על פי ההסכמים החדשים, בית ההשקעות של גילעד אלטשולר וקלמן שחם ישקיע 10 מיליון שקל בוויטסמוק תמורת כ-3.6 מיליון מניות רגילות של החברה - השקעה שצפויה להפוך את אלטשולר שחם לבעל עניין בחברה. שלושה משקיעים נוספים סיכמו עם וויסמוק כי ישקיעו יחד 1.9 מיליון שקל, כל אחד לפי חלקו, תמורת כ-691 אלף מניות החברה - 1.62% מהונה המונפק של וויטסמוק. כל הקצאות המניות על פי הסכמים אלה יבוצעו במחיר מניה של 2.75 שקלים - ולאחר השלמתן, יהוו המניות שיוקצו לאלטשולר שחם ולשלושת המשקיעים 10.12% מהונה המונפק של החברה (9.13% בדילול מלא).

נוסף על הסכמים אלה, מדווחת וויטסמוק כי חתמה גם על הסכמים עם שלושה משקיעים נוספים, שכבר ביצעו בה השקעות קודמות - ולשלושתם יוקצו מניות החברה בתמורה להשקעותיהם, גם כן במחיר של 2.75 שקלים למניה. במסגרת זו, שי מוהבן ישקיע בוויטסמוק 5 מיליון שקל, חברת בלוקצ'יין איי אל (BlockchainIL) תשקיע בחברה 2 מיליון שקל, וגיא בן ארצי ישקיע בה מיליון שקל. בן ארצי הוא מנכ"ל ומייסד שותף של סטארט-אפ הבלוקצ'יין בנקור (Bancor).

עוד מעדכנת וויטסמוק כי אתמול החליט דירקטוריון החברה כי "על מנת שהחברה תחל את פעילותה בתחום הפעילות החדש, החברה תשתמש בסכום של עד 2 מיליון דולר מתמורת הנפקת המניות נשוא הסכמי ההשקעה כמפורט לעיל ובדיווח הקודם לצורך השקעות בנכסים דיגיטליים". כמו כן, "החברה תפתח חשבונות בבורסות מסחר של נכסים דיגיטליים ובנקים בישראל, אשר הינם מובילים בתחום הפעילות החדש".

יריב גילת צפוי להתמנות ליו"ר וויטסמוק

לפני כחודש, כפי שדיווחנו בגלובס, הודיעה וויטסמוק לראשונה כי היא בוחנת כניסה לפעילות בתחום הבלוקצ'יין, ובמסגרת זו ביקשה החברה למנות ליו"ר הדירקטוריון שלה את יריב גילת, מייסד חברת האלגו-טריידינג Final וקבוצת הבלוקצ'יין First Digital Assets Group. ב-10 בפברואר תכנס וויטסמוק אסיפת בעלי מניות, שבמסגרתה יתבקשו, בין השאר, לאשר את תנאי ההתקשרות עם גילת כיו"ר החברה.

גילת כיהן בעבר כמנכ"ל חברת פיינל, שהוא עדיין אחד מבעליה, והיה גם מבעלי המניות העיקריים בוויטסמוק. כיום הוא חבר הנהלה בקבוצת הטכנולוגיה Songo, הכוללת את החברות הבנות נובלטי מדיה, וידרייד, פרדיקטו, ברנדקראנץ' וליברדי, והוא גם יו"ר חברת Simplex, העוסקת בסליקת עסקאות במטבעות קריפטו.

באותו דיווח בתחילת דצמבר ציינה וויטסמוק כי "החברה מנהלת משא ומתן עם יריב גילת על מנת למנותו ליו"ר דירקטוריון פעיל בחברה, וזאת כנגד הקצאת אופציות של החברה המהוות 5% מהון המניות המונפק ואופציות נוספות המהוות עד 15% נוספים, בכפוף להשגת יעדים על ידי החברה כפי שיסוכמו במשא ומתן". וויטסמוק הוסיפה באותו דיווח כי "לאחר השלמת גיוס הכספים וההקצאות כאמור, ככל שיושלמו, תחל לפעול החברה בתחום הפעילות החדש". החברה העריכה כי "על מנת להתחיל לפעול בתחום הפעילות החדש, יידרשו לה בשלב הראשוני מזומנים בהיקף של כ-7 מיליון דולר".