עמיר פרץ הודיע כי לא יתמודד בבחירות לכנסת ה-24

פרץ, שהוא כיום יו"ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה והתעשייה, כבר הודיע כי לא ירוץ לראשות המפלגה • "אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי מתוך אהבת אדם" • ח"כ מיכאלי: "פרישתו היום חשובה מאוד לניסיון להציל את מפלגת העבודה ולאחד את השורות בה. אני מאחלת לעמיר בהצלחה"

עמיר פרץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
עמיר פרץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ הודיע שלא ירוץ בבחירות הקרובות לכנסת:  "אמשיך לפעול למען הציבור הישראלי מתוך אהבת אדם ואמונה גדולה בצורך לקרב בין כל חלקי העם, בשעה שהקרע הפנימי מאיים למוטט את היסודות שעליהן בנויה החברה הישראלית. כל חיי פעלתי מתוך תחושת שליחות ודוגמא אישית, וכך אני מתכוון להמשיך לנהוג".

פרץ הוסיף בהודעה שלו ש"בחרנו את כבוד השופט שמעוני שיעמוד בראשות ועדת הבחירות במפלגת העבודה, שתוודא הליך דמוקרטי הוגן, שקוף ובלתי תלוי לחלוטין".

חברת הכנסת מרב מיכאלי בתגובה להודעת עמיר פרץ: "‏לעמיר פרץ זכויות רבות בציבוריות הישראלית, ואזכור לו זאת תמיד. פרישתו היום חשובה מאוד לניסיון להציל את מפלגת העבודה ולאחד את השורות בה. אני מאחלת לעמיר בהצלחה. עכשיו הוא צריך למשוך את הערעור שלו על החלטת בית המשפט ולאפשר למפלגת העבודה פריימריז והתחלה חדשה".

גיל ביילין, מועמד לראשות מפלגת העבודה: "פרישתו של עמיר פרץ מחזקת את התחושה שמפלגת העבודה חייבת דם חדש. זה לא סוד שהמפלגה מתרסקת בסקרים וקיימת סכנה שהיא תעלם מהמפה הפוליטית. אנחנו חייבים לפתוח דף חדש וזקוקים למנהיג רענן ואמיץ. אני אעשה הכל כדי להחזיר את הערכים והאידיאולוגיה למפלגה ובכך להשיב הביתה את הפעילים והמצביעים שנטשו ואף למשוך מצביעים חדשים המשוועים לשינוי פוליטי אמיתי בבחירות". 

נכון להיום, המתמודדים היחידים לראשות העבודה הם גיל ביילין ומרב מיכאלי, כאשר השר איציק שמולי מתלבט. 

יו"ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי: "מאחל הצלחה לעמיר פרץ עם פרישתו מהחיים הפוליטיים. עמיר, מדינת ישראל חייבת לך הרבה. אני מאחל לך בריאות איתנה והנאה עם המשפחה (ובעיקר עם הנכדים). לאחר שמפלגת העבודה תבחר הנהגה חדשה, אציע ליו"ר החדש/ה לחבור אלינו כדי לבנות יחד אלטרנטיבה שלטונית ערכית וחזקה".