ההספק של ננו דיימנשן: גייסה מיליארד דולר ב-4 חודשים

יצרנית מדפסות התלת-ממד להדפסת רכיבים אלקטרוניים הודיעה על גיוס נוסף – הפעם בסך כ-333 מיליון דולר

ננו דיימנשן ממשיכה לאגור מזומנים: יצרנית מדפסות התלת ממד להדפסת רכיבים אלקטרוניים, שגייסה במהלך הרבעון הרביעי של 2020 סכום מצטבר של 657 מיליון דולר, הודיעה על גיוס נוסף - בסך כ-333 מיליון דולר. כך יגיע היקף הגיוסים של החברה בארבעה חודשים לכמיליארד דולר.

החברה תנפיק עוד 35 מיליון מניות לפי מחיר של 9.5 דולר למניה, גבוה ב-2 דולרים מהמחיר בגיוס הקודם שבוצע בסוף דצמבר. הגיוס הנוכחי מתבצע בדיסקאונט של לא פחות מ-17% לעומת מחיר הנעילה נאסד"ק, ובמסחר המאוחר ברביעי המניה נפלה ב-7%, למחיר שעדיין גבוה ממחיר ההנפקה.

מניית ננו דיימנשן טסה בשנה האחרונה (מהשפל של חודש מרץ 2020 עלתה ב-1,661%). לעלייה החדה במחיר תרמו משקיעים פרטיים שמשתמשים באפליקציית "רובין הוד" - שבה הוזכרה ננו דיימנשן כמניה מומלצת במהלך השנה החולפת, וכן משקיעים העוקבים אחר המלצותיה של קאת'י ווד, מנהלת קרנות גידור. במקביל לעלייה במחיר המניה, צמחה גם כמות השורטים על המניה. נכון להיום שווי השוק של ננו דיימנשן בנאסד"ק הוא כ-1.6 מיליארד דולר, אף שבשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 הכנסותיה התכווצו ב-72% ל-1.4 מיליון דולר, והיא רשמה הפסד נקי של 31 מיליון דולר, לעומת 7 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019.

מחפשת "הזדמנויות אסטרטגיות"

בדומה לגיוסים הקודמים, את ההנפקה ליווה החתם ThinkEquity ועוה"ד עודד הר אבן, רעות אלפיה ודיוויד הוברמן מפירמת Sullivan. עוד בדומה לגיוסים הקודמים, החברה ציינה כי היא מייעדת את הסכום שגויס לצרכים עסקיים כלליים וחיפוש הזדמנויות אסטרטגיות. ננו דיימנשן הודיעה לפני מספר חודשים על שכירת בנק ההשקעות האמריקאי Needham כדי שייעץ לה בעניין רכישות, בפרט בארה"ב, במטרה להוסיף מוצרים משלימים או טכנולוגיות מתחום האלקטרוניקה להרחבת ערוצי ההפצה שלה. נראה שהחברה מנצלת את הגאות בשוק ההון לגיוס סכום גבוה, ייתכן משום שבכוונתה לבצע רכישה משמעותית.

ננו דיימנשן נהפכה לחברה ציבורית כשהתמזגה ב-2014 לשלד בורסאי בתל אביב, ולאחר מכן נרשמה למסחר גם בבורסת נאסד"ק. לפני כמה חודשים, ננו נמחקה ממסחר בת"א, כך שהמשקיעים בבורסה המקומית החמיצו את טיסת המניה.