אורן פרנק | ניתוח

כך מקבל המיזם הפסיכולוגי המפסיד של אורן פרנק שווי 1.4 מיליארד דולר בנאסד"ק

לחברת Talkspace, שהוקמה על ידי הפרסומאי לשעבר אורן פרנק ובת זוגו רוני פרנק, היו ב-2019 הכנסות של 38 מיליון דולר עם רווחיות גולמית של 51%, וב-2020 כמעט הוכפלו הכנסותיה • הקורונה האיצה את פעילות טוקספייס, המספקת שירותי טיפול נפשי באינטרנט

אורן פרנק, מנכ"ל ומייסד טוקספייס / צילום: יוטיוב
אורן פרנק, מנכ"ל ומייסד טוקספייס / צילום: יוטיוב

השנה החולפת הייתה שנת שיא בוול סטריט בכל הקשור לגיוסים של חברות SPAC - חברות "בלנק צ'ק" ללא פעילות, שמגייסות כסף מהציבור במטרה למזג לתוכן פעילות קיימת. מטבע הדברים, חברות SPAC רבות מסתובבות עם כיסים מלאים ומחפשות חברות יעד לרכישה - ואז מתחיל תהליך ה-De-SPAC: המיזוג עצמו והפיכת החברה הנרכשת לחברה ציבורית, ללא צורך בהנפקה.

גם חברות ישראליות (או בעלות זיקה לישראל) נמצאות על הכוונת. באחרונה הושלם מיזוג חברת תחנות הדלק ארקו עם חברת SPAC, והיא התחילה להיסחר בנאסד"ק; חברת האוטוטק אינוויז צפויה להצטרף בקרוב לנאסד"ק באמצעות מיזוג לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר; וגם החברה האמריקאית Talkspace, שהוקמה על ידי בני הזוג אורן ורוני פרנק, תתמזג לחברת SPAC לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר.

טוקספייס מאפשרת לקבל טיפול נפשי דרך האינטרנט. בין השאר, היא מציעה אפשרות לטיפול בתשלום שבועי של 65 דולר עבור הודעות טקסט, וידיאו ואודיו, או בתשלום שבועי של 79 דולר הכולל גם שיחת וידיאו לייב, או ב-99 דולר - עם ארבע שיחות וידיאו לייב. החברה מקודמת על-ידי משפיענים מפורסמים, השחיין מייקל פלפס והזמרת דמי לובאטו.

החברה הוקמה ב-2012, ולפי נתוני IVC, גייסה עד כה כ-110 מיליון דולר בארבעה סבבי גיוס - האחרון שבהם ב-2019, לפי שווי חברה של 300 מיליון דולר. מנכ"ל החברה הוא המייסד המשותף אורן פרנק, שבעברו היה מנכ"ל משרד הפרסום מקאן, אבל פוטר ב-2007 לאחר שכתב בבלוג אישי שלו פוסט נגד תוכנית הטלוויזיה "כלבוטק", שבו טען כי לא הייתה מעיזה לצאת נגד טייקון כמו נוחי דנקנר.

 
  

העסקה תתבצע עם כספי הגיוס של האדסון

ב-2012 הקימו אורן ורוני פרנק את טוקספייס, שצפויה להתמזג כעת עם Hudson Executive Investment, חברת SPAC שנסחרת כיום בנאסד"ק, לאחר שגייסה 414 מיליון דולר מהציבור ביוני שעבר, כשבתשקיף שלה היא ציינה כי אין לה סקטור מסוים שבו היא תתמקד לצורך השקעה, אבל היא תתחיל בחיפוש חברות בתחומי הפינטק או הבריאות.

העסקה תתבצע עם כספי הגיוס של האדסון, לצד הנפקה פרטית מובטחת בסך 300 מיליון דולר ועוד 25 מיליון דולר שיגיעו בעזרת האדסון. לאחר השלמת הגיוס, בעלי המניות הקיימים של טוקספייס יחזיקו ב-51% ממניות החברה. הגיוס יושלם בסוף הרבעון הראשון או בתחילת הרבעון השני, ואז תתחיל החברה להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול TALK. ההנהלה הנוכחית של טוקספייס תישאר בתפקידיה, ודאגלס בראונסטיין מהאדסון ימונה ליו"ר.

במסגרת מצגת שפרסמה השבוע החברה למשקיעים, נמסרו נתונים על חברת טוקספייס. בין השאר, נכתב כי ב-2021 היא צפויה לרשום הכנסות של 125 מיליון דולר - צמיחה של 69% לעומת ההכנסות הצפויות בסך 74 מיליון דולר ב-2020, ולהציג רווחיות גולמית של 64%.

לשם השוואה, ב-2019 ההכנסות עמדו על 38 מיליון דולר עם רווחיות גולמית של 51%, וב-2020 הרווחיות הגולמית תגיע ל-63%. היעד לשנים הבאות כולל הכנסות של 285 מיליון דולר עם רווחיות גולמית של 62% ב-2023 - כלומר, שיעור הרווח הגולמי יקטן אך הסכום האבסולוטי יגדל על רקע צמיחת ההכנסות.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שלילי בשלב זה - 15 מיליון דולר ב-2020 ו-12 מיליון דולר ב-2021 - אך החברה צופה מעבר ל-EBITDA חיובי של 14 מיליון דולר ב-2022 וצמיחה שלו ב-2023.

יותר מ-2 מיליון משתמשים עד כה

לפי הנתונים, לחברה היו עד כה מעל 2 מיליון משתמשים, ו-68% מהמשתמשים דיווחו על שיפור בסימפטומים לאחר השימוש. לדברי החברה, מגפת הקורונה האיצה תהליכים שונים שתואמים למה שהחברה מציעה. לדבריה, הטכנולוגיה שלה כוללת אלגוריתם שמחבר בין המשתמש למטפל וכלים של למידת מכונה המשולבים בטיפול.

במצגת החברה מציינים כי יש לה מנועי צמיחה רבים, ביניהם המשך הרחבת בסיס הלקוחות, הרחבת שיתופי פעולה, התרחבות בינלאומית וכן מיזוגים ורכישות. פרנק מסר כי "רוני ואני הקמנו את טוקספייס לפני תשע שנים במטרה לייצר חברה עם טכנולוגיה מתקדמת הממוקדת בתחום הבריאות ההתנהגותית, עם חזון של פתיחת גישה לבריאות נפשית, שיפור התוצאות הקליניות ועזרה למי שזקוק לחיות חיים טובים ובריאים יותר.

"היום, החזון הזה חשוב יותר מאי פעם. אנו גאים בהשפעה החיובית של טוקספייס ונרגשים לעבור לשלב הבא במסע של החברה. הניסיון של האדסון והקשרים שלהם בתחומי הבריאות ושוק ההון יהיו רבי-ערך בהמשך הצמיחה והחדשנות שלנו". 

 
  

הקריירה הקודמת של אורן פרנק

איש הפרסום המבריק שהכעיס את נוחי דנקנר

אורן פרנק נחשב לאחד מאנשי הפרסום המבריקים והמצליחים בישראל, ובין היחידים שהצליחו להתברג בתפקידים בכירים בסוכנויות פרסום בחו"ל. את הקפיצה המקצועית שלו בתחום הניהול עשה כחלק מכוורת הכישרונות שאסף סביבו אילן שילוח, כשהגיע לראשונה לנהל את מקאן.

מקאן באותה תקופה נחשבה לליגה בפני עצמה - "יש מקאן ויש שאר העולם", נהגו אז לומר בתעשייה, ולפרנק היה חלק חשוב במיתוג הזה. בידיו הופקדו מושכות ניהול הקריאייטיב, ותחת ניהולו יצאו לא רק חלק מהעבודות המיתולוגיות בענף הפרסום, אלא גם חלק ממנהלי הקריאייטיב המצליחים ביותר.

ב-2001, אחרי 5 שנים בתפקיד מנהל הקריאטיב, פרש פרנק מתפקידו במשרד (אז תחת השם "מקאן קשר בראל") לטובת תפקיד תפקיד המנהל הקריאטיבי הראשי של מקאן- אריקסון באירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA). כך נהפך לישראלי שמונה לתפקיד הבכיר ביותר בענף הפרסום העולמי.

אחרי שלוש שנים, כאשר שילוח החליט לזוז אחורה מתפקיד המנכ"ל, פרנק חזר לפעילות מלאה במשרד ומונה למנכ"ל משותף לצדה של שירה מרגלית. ב-2007 עלה בבלוג שפרנק ניהל באינטרנט מאמר שתקף את רפי גינת והתחקיר ששודר בתוכנית הטלוויזיה "כלבוטק" באותה עת בנוגע לרשת המזון טיב טעם.

במאמר טען פרנק כי גינת לא היה מעז להכין כתבת תחקיר דומה נגד שופרסל של נוחי דנקנר, אז בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי. המאמר עורר את חמתם של דנקנר ואנשי אי.די.בי - אז לקוחות משמעותיים במקאן - ושילוח בתגובה פיטר מיידית את פרנק מתפקידו. חודשים ספורים לאחר מכן, קיבל פרנק תפקיד בכיר במקאן ניו יורק, ונסע להתגורר שם עם אשתו, שהשיקה את הסטארט-אפ הפסיכולוגי. בהדרגה, כשהתברר שמדובר בעסק בעל פוטנציאל רב, פרש פרנק ממקאן והתמסר לו כולו.

העבודה עם מקאן הסתיימה אמנם באקורד צורם, אבל היחסים של פרנק עם שילוח שוקמו בהמשך, והאחרון אף השקיע, ככל הידוע, בחברה שלו.