משרד הבריאות: הנוחתים מברזיל יידרשו להיכנס לבידוד במלונית

משך הבידוד יהיה 14 ימים, או 10 ימים בכפוף לביצוע של שתי בדיקות עם תוצאות שליליות לנגיף הקורונה • זאת בשל וריאנט שהתגלה בו קיימות מוטציות שעלולות להיות משמעותיות מבחינת קצב הדבקה • ממשלת ארה"ב תדרוש מכל הנוחתים במדינה מיעדים בינלאומיים להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה לפני הטיסה

נתב"ג / צילום: איל יצהר
נתב"ג / צילום: איל יצהר

משרד הבריאות הודיע כי הנוחתים מברזיל יידרשו להיכנס לבידוד במלונית, בדומה לנוחתים ממדינות דרום אפריקה, בוטסואנה, זמביה או לסוטו. משך הבידוד יהיה 14 ימים, או 10 ימים בכפוף לביצוע של שתי בדיקות עם תוצאות שליליות לנגיף הקורונה. יצוין כי בשני המקרים מדובר בנוסעים בודדים מבין כלל הנוחתים בישראל.

בהודעת משרד הבריאות מנומק כי "לאחרונה דווח על וריאנט מברזיל, שהתגלה גם ביפן בחוזרים מברזיל. גם בווריאנט זה קיימות מוטציות, שעלולות להיות משמעותיות מבחינת קצב הדבקה. כמו בווריאנטים הבריטי והדרום אפריקאי, גם בווריאנט זה נבדקת עמידות החיסון מפניו. לאור התגלות הווריאנט מברזיל, ובמיוחד לאור תחלואה גבוהה מאד במדינה זו, משרד הבריאות מקדם המלצה לבידוד במלונית לחוזרים מברזיל בכפוף לאישור הקבינט. עלינו לפעול ככל יכולתנו למנוע כניסה והתפשטות של וריאנטים אלה לישראל".

בתוך כך, ממשלת ארה"ב מיישרת קו עם מדינות רבות בעולם, והיא תדרוש מכל הנוחתים במדינה מיעדים בינלאומיים להציג בדיקת קורונה שלילית שנעשתה לפני הטיסה. ההנחיה תקפה מ-26 בינואר, והיא מיועדת גם לאזרחים אמריקאים שחוזרים מיעדים בינלאומיים.