לאחר חודשים של שיתוק: מועצת התאגיד ומועצת הכבלים והלוויין חוזרות לפעול

שר התקשורת בני גנץ חתם על על מינויה של שרון ידין לתפקיד חברת מועצת התאגיד, ובכך אפשר את חזרתה של המועצה לפעילות, אחרי כמעט 10 חודשים של שיתוק • בנוסף הממשלה אישרה את מינויים של ארבעה חברים במועצת הכבלים והלוויין

בני גנץ / צילום: אלעד מלכה
בני גנץ / צילום: אלעד מלכה

שר התקשורת בני גנץ משחרר את הפקק הרגולטורי: לגלובס נודע כי גנץ חתם היום (ב') על מינויה של שרון ידין לתפקיד חברת מועצת תאגיד השידור, ובכך למעשה אפשר את חזרתה של המועצה לפעילות, אחרי כמעט עשרה חודשים של שיתוק.

עוד נודע כי הממשלה אשרה את מינויים של ארבעה חברים במועצת הכבלים והלוויין, מה שיאפשר קוורום וחזרה לפעילות. הממשלה אשרה את מינויים של יאיר חקאק, המשמש כיום כסמנכ"ל בכיר לאסטרטגיה ולתכנון במשרד התקשורת; ניצן בן נתן, המשמש כיום כמנהל אגף מתקני ספורט במשרד התרבות והספורט; מיכל כהן, המשמשת כיום כמנכ"לית קרן רש"י; ועו"ד לאה רקובר, המשמשת כיום כיועצת המשפטית של משרד המשפטים.

נזכיר כי מועצת התאגיד לא פועלת מאז אפריל האחרון - כבר למעלה מתשעה חודשים. ועדת האיתור בראשותו של השופט אילן שיף אומנם איתרה מבעוד מועד שבעה מועמדים שאמורים היו להספיק לקוורום, אולם הליך המינויים התעכב מסיבות פוליטיות במשך תקופה ארוכה, וגם לאחר שכבר עברו את כל המשוכות הרגולטוריות, פטירתו של חבר המועצה חמיס אבולעפיה, ביחד עם הבעיה שנוצרה באישור המינוי של דורית ענבר, הביאו לכך שהמועצה פעלה במשך שבוע, ושוב התפזרה בהיעדר קוורום.

כפי שנחשף בגלובס, לאחרונה בחרה ועדת האיתור בראשותו של השופט אילן שיף את יונה ויזנטל שאמור לשבת על משבצת המומחה לטלוויזיה ואת אמיר סבהט על משבצת המומחיות החשבונאית. השניים ממתינים לאישור ועדת גילאור.

כמו כן בחרה ועדת האיתור חברת מועצה נוספת - ד"ר שרון ידין, שאמורה לשבת על המשבצת המשפטית. מועמדותה של ידין אושרה על-ידי שר התקשורת הקודם יועז הנדל, קיבלה את אישור ועדת גילאור, וכעת מינויה נחתם על-ידי גנץ.

גם מועצת הכבלים והלוויין הייתה משותקת בשבועות האחרונים בגלל היעדר קוורום. המועצה מפקחת על שידוריהם של הוט ו-yes, שתלויות בה לסוגיות רבות ופרטניות, עד לרמת של באיזו תוכנית צריך להשקיע כדי לעמוד בתת-קטגוריה הקבועה בחוק, או איזה ערוץ מותר להוסיף/להחסיר לחבילות הבסיס.

לפי חוק התקשורת אמורה המועצה למנות 13 חברים, מתוכם שבעה חברים אמורים להיות נציגי ציבור ושישה נציגי ממשלה. המועצה פועלת בהרכב חסר כבר תקופה ארוכה, אולם רוב הזמן היו בה לפחות 9-10 חברים, וכך גם כשהמצב לא היה אידאלי, ניתן היה לקיים פעילות שוטפת.

בשנה האחרונה הוחמר המצב באופן דרמטי, כאשר כהונתם של ארבעה חברים פקעה בזה אחר זה. בנוסף, נתי שוברט, שכיהן כחבר מועצה, החליף בתפקיד היו"ר הזמני את אשר ביטון, שמונה לתפקיד מנכ"ל משרדו של השר דוד אמסלם.

כתוצאה מכך נותרו ארבעה חברי מועצה מכהנים - המספר הנדרש "על הקשקש" לצורך פעילות המועצה. לפני שבועות אחדים פקעה כהונתה של לאה רקובר המכהנת כנציגת משרד המשפטים - שכהונתה הוארכה כעת. זאת הקדנציה הראשונה של רקובר, ולכאורה ניתן להאריך אותה על-ידי אישור של ועדת גילאור, אלא שלמרות זאת האישור של המינוי התארך עד עתה.