חגית משה ניצחה בבחירות בבית היהודי; מסתמן שתחבור לסמוטריץ'

משה ניצחה את ניר אורבך, שנחשב מקרוב מאוד לבנט • סמוטריץ': "הגיע זמן להחזיר את הביחד ואת האור לעיניים של בנות ובני הציונות הדתית"

בצלאל סמוטריץ' / צילום: רפי קוץ
בצלאל סמוטריץ' / צילום: רפי קוץ

בבחירות הפנימיות במפלגת הבית היהודי ניצחה חגית משה, סגנית ראש עיריית ירושלים את ניר אורבך מנכ"ל המפלגה ונבחרת לתפקיד היו"ר. חגית ניצחה עם 472 קולות לעומת 369 לניר אורבך. בחירתה של משה הופך אותה ליושבת ראש הראשונה אי פעם של המפלגה לאורך השנים.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ התקשר לפני דקות אחדות לגב׳ חגית משה ובירך אותה על בחירתה לראשות הבית היהודי.

ח״כ סמוטריץ הזמין את גב' משה להיפגש כבר מחר כדי לקדם את מימוש הסכם המיזוג שיאפשר ריצה משותפת ומאוחדת של הציונות הדתית בבחירות הקרובות בבשורה ציבורית גדולה.

חגית משה תתפטר ככל הנראה מתפקידה כסגנית ראש עיריית ירושלים והממונה על תיק החינוך בעיר. ראש העיריה משה ליאון בירך אותה גם הוא "חגית פעלה ופועלת לטובת העיר ירושלים ותושביה, זכות גדולה לעיר שאלו נבחרי הציבור שלה, אני מאחל לה הצלחה גדולה בתפקידה החדש".

הרב חיים דרוקמן, מהרבנים המשפיעים במגזר הזה, הביע תמיכה מלאה בחגית משה בהתמודדות נגד ניר אורבך. בשיחה עם הרב דרוקמן לאתר סרוגים, חשף הרב כי הסיבה שבגינה תמך במשה היא ההבטחה שלה כי תתאחד עם מפלגת הציונות הדתית של סמוטריץ' - הבטחה שניר אורבך סרב לתת. לפי הערכות, במהלך הזה מעורבים אנשי נתניהו המבקשים לוודא כי סמוטריץ' יצליח לעבור את אחוז החסימה, ויקח קולות מימינה ובנט שתמיכתם בנתניהו לא מובטחת, והם עשויים להצטרף לקואליציה נגדו לאחר הבחירות. סמוטריץ' הבהיר כי התנתק מבנט בדיוק מסיבה זו, לאחר שיו"ר ימינה סירב לפסול מראש התחברות למפלגות מרכז-שמאל על חשבון החרדים והליכוד.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בירך על בחירתה בטרם פורסמו התוצאות הסופיות: "המון הצלחה חגית! לציבור הנהדר שלנו מגיעה אחדות. יותר מדי זמן עסקנו במפריד. הגיע זמן להחזיר את הביחד ואת האור לעיניים של בנות ובני הציונות הדתית. אני בטוח שנעשה את זה".

איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית הזדרז לברך את משה ולההיע תקווה לחיבורים: "אנו מקווים שמשה תהיה שותפה לחיבור גדול בציונות הדתית שימנע הקמת ממשלת שמאל. כולם כבר יודעים שבלי איחוד מימין לבנט תקום ממשלת שמאל". בן גביר, שלמפלגתו אין סיכוי של ממש לעבור את אחוז החסימה, מבקש להצטרף גם הוא לאיחוד בין סמוטריץ' למשה.

עם זאת, צירופה של משה לרשימה של סמוטריץ' תרחיק ממנו את הפלג החרד"לי הקיצוני יותר שמתנגד לשילוב נשים ברשימות לכנסת. ברשימת האיחוד הלאומי של סמוטריץ' נמצאות נשים ובהן חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק.