רבוע נדל"ן גייסה 368 מיליון שקל באג"ח ותפרע את מלוא ההלוואה על קניון TLV

מוטי בן משה: "הצלחנו לשדרג את תמהיל העסקים בקניון ולשפר את ביצועיו, וגם בשנה קשה זו, להעלות את שכ"ד הממוצע בקניון"

מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי

חברת רבוע כחול נדל"ן, שבשליטת מוטי בן משה, השלימה גיוס של 368 מיליון שקל באמצעות הנפקה פרטית של אגרות חוב מסדרה ו' למשקיעים מסווגים. ההנפקה בוצעה בדרך של הרחבת סדרת אג"ח קיימת (סדרה ו') בהיקף של 348 מיליון שקל ערך נקוב ולפי מחיר של 1.057 שקל לכל אגרת חוב.

אגרות החוב מסדרה ו' של רבוע נדל"ן צמודות למדד המחירים לצרכן, ובעלות משך חיים ממוצע (מח"מ) של כ-3.6 שנים. אג"ח ו' זוכות לדירוג A+ מחברת S&P מעלות ולדירוג A1 של חברת מידרוג ונסחרות בבורסה לפי תשואה שנתית לפדיון של 2.15%.

רשימת הגופים שהשתתפו בהנפקה כוללת את מגדל, הראל, איילון, הלמן אלדובי, מור, ילין לפידות, אקסלנס, קרן הפנסיה של עובדי חברת החשמל ועוד. תמורת ההנפקה צפויה לשמש את רבוע נדל"ן לפירעון את יתרת ההלוואה שניטלה למימון קניון TLV.

בכך תשלים החברה את הליך המימון מחדש לקניון TLV שממוקם במרכז ת"א. לדבריה, צפוי מהלך זה להגדיל את ה-FFO (רווח תזרימי נקי) שלה בטווח של 22-27 מיליון שקל בשנה.

לפני כחודש הודיעה רבוע נדל"ן  על הגעה להבנות עם הבנקים הממנים של קניון TLV לפריסה מחדש של ההלוואה שניטלה למימון הקניון, ובכלל זה פירעון חלקי של ההלוואה והסכמת הבנקים לפירעון יתרתה ללא עמלת פירעון מוקדם במשך שנה מיום החתימה. וכך כשבועיים לאחר הפירעון הראשון של ההלוואה, צפויה החברה להודיע לבנקים על פירעון מלא של ההלוואה בימים הקרובים.

רבוע כחול נדל"ן מתמקדת בתחום הנדל"ן המניב, בתמהיל שימושים מגוון - מסחר, מתחמים לוגיסטיים מתקדמים ומבני משרדים, בפריסה גיאוגרפית נרחבת. הנפקה הפרטית שהושלמה היום מצטרפת לשש הנפקות (3 פרטיות ו-3 ציבוריות) מוצלחות שביצעה החברה במהלך תשעת החודשים האחרונים בהיקף מצטבר של כ-1.6 מיליארד שקל, וזאת כחלק ממהלך לטיוב מבנה החוב של החברה והארכתו.

במהלך החודש האחרון, כחלק מדוחות המעקב השנתיים של חברות הדירוג (מדרוג ו-S&P מעלות) החליטו חברות הדירוג לעדכן את אופק הדירוג משלילי ליציב, וזאת לאחר שציינו לחיוב את התנהלות החברה ויכולת התמודדותה עם משבר הקורונה. עם פירעון הלוואת הקניון צפוי בסיס הנכסים הפנויים משעבוד שבידי החברה לגדול מכ-1.4 מיליארד שקל ליותר מ-3 מיליארד שקל, דבר שאמור לשפר את גמישותה הפיננסית של החברה באופן מהותי.

מוטי בן משה, בעל השליטה בקבוצת אלון רבוע כחול ויו"ר רבוע כחול נדל"ן, ציין כי הוא שמח על השלמת הליך המימון מחדש לקניון TLV, מהלך שלא מובן מאליו בתקופה לא פשוטה זו. לדבריו, מדובר ב"מהלך נוסף שמהווה אבן דרך נוספת וזאת לאחר השלמת רכישת 100% מהקניון בתחילת 2020 ובתוך תקופה מורכבת תחת משבר הקורונה".

בן משה הוסיף, כי "במהלך התקופה הצלחנו לשדרג את תמהיל העסקים בקניון ולשפר את ביצועיו, וגם בשנה קשה זו, להעלות את שכ"ד הממוצע בקניון. השלמת גיוס האג"ח חלף הלוואת המימון ישפר את היחסים הפיננסים כפי שתיכננו לעשות עם רכישת הקניון בראשית 2020. ברצוני לנצל את ההזדמנות ולהודות לגופים המוסדיים על האמון בתקופה זו, לא מובן מאליו".

לפני כשנה רכשה רבוע נדל"ן את יתרת הבעלות בקניון TLV מידי כפיר ומנור גינדי בתמורה לסך של כ- 225 מיליון שקל ובכך הפכה לבעלים הבלעדי שלו. מהלך זה איפשר לחברה לבצע מהלכי טיוב משמעותיים בתמהיל העסקים ובמבנה התפעולי והמימוני של הקניון.