מערך הסייבר מסכם את 2020: תעשיית הסייבר המקומית גייסה 2.9 מיליארד דולר

מנתונים שאסף המערך עולה כי סך הגיוסים של התעשייה המקומית זינק ב-70% לעומת השנה שעברה • היקף היצוא של מערכות סייבר עמד על כ-6.85 מיליארד דולר

חמ"ל של מערך הסייבר / צילום: מערך הסייבר
חמ"ל של מערך הסייבר / צילום: מערך הסייבר

בשנת 2020 חל זינוק של 70% בהיקף גיוסי ההון של חברות סייבר - כך עולה מנתונים שאסף מערך הסייבר הלאומי. על פי המחקר של המערך, התעשייה גייסה סכום של כ-2.9 מיליארד דולר, בלמעלה ממאה עסקאות.

מן המחקר עולה כי היצוא הישראלי השנתי בתחום עמד על כ-6.85 מיליארד דולר וכי חמש חברות סייבר ישראליות נכנסו למועדון חדי הקרן, כשהערכת השווי שלהם חצתה את רף המיליארד דולר. חמש החברות הן קאטו נטוורקס, פורטר, סנטינל וואן, Synk ו-BigID - שליש משיעור חדי קרן מקרב חברות הסייבר בעולם.

עוד על פי המחקר, סך ההשקעות בסייבר תוצרת ישראל הגיע בשנה שעברה ל-31% מסך ההשקעות בעולם, כשלמעלה מ-20 חברות ישראליות נרכשו בעלות מוערכת של כ-4.7 מיליארד דולר.

 
  

"הקורונה גרמה למעבר חסר תקדים בהיקף ובקצב של פעילויות פיזיות למרחב המקוון, דבר שיצר פתח לאיומי סייבר רבים והגדיל את הצורך בהערכות של כל חלקי המשק העולמי", הסביר רועי ירום, ראש מרכז התעצמות ומשק במערך הסייבר הלאומי.

לדבריו, "האיומים שהתגברו יצרו הזדמנויות נוספות לתעשיית הסייבר הישראלית, שהוכיחה גם השנה שהיא מהווה מנוע צמיחה לאומי ומרכיב חיוני בחוסן הלאומי. הצלחתה של תעשיית הסייבר הישראלית היא בראש ובראשונה הישג של היזמים, המנהלים והמשקיעים המובילים אותה. מערך הסייבר משקיע כל העת משאבים כגון השקעה במחקר אקדמי שיוסיף להניע את גלגלי החדשנות התעשייתית, תוכניות להשבחת ולהגדלת ההון אנושי בתחום, יצירת קשרים מול מדינות עם פוטנציאל להזדמנויות מסחריות, תוכניות מחקר ופיתוח משותפות עם חברות הזנק וחברות בשלות, כמו גם ניסיון לחבר בין הביקוש הגובר לסייבר, גם במשק הישראלי, לתעשייה שתספק אותו".

על פי הנתונים של מערך הסייבר הלאומי, מכון היצוא ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, "במהלך השנה האחרונה כ-300 חברות ישראליות קיבלו סיוע מהיחידה. בשנה זו על אף מגבלות הקורונה, התקיימו 37 אירועים וירטואליים ופיזיים על ידי מכון היצוא ומנהל סחר חוץ, נוצרו 2045 הזדמנויות עסקיות לחברות סייבר והתקבלו 270 בקשות סקאוטינג. כמו כן, 140 חברות ישראליות נרשמו למרקטפלייס של מערך הסייבר שהוקם המטרה להציג חברות סייבר ישראליות לקהל הבינלאומי".