סנאפ (Snap) | פיצ'ר

חברת סנאפ הופכת מציאות מדומה לכסף אמיתי

החברה שמה קניינים בחנויות ועסקים על המפה באופן מקוון • משקיעים נותנים לה אשראי ממשי

לוגו חברת סנאפ במסכים בוול סטריט / צילום: Associated Press, Richard Drew
לוגו חברת סנאפ במסכים בוול סטריט / צילום: Associated Press, Richard Drew

אם אתם עדיין חושבים על סנאפצ'ט כפלטפורמת נישה בה מתבגרי העולם שולחים זה לזה תמונות סלפי של איברים מוצנעים, חישבו שוב. חברת סנאפ (Snap) מתפתחת בכיוונים חדשים ומבטיחים.

מניות הרשתות החברתיות עלו כולן בשנה האחרונה, כשמגפת הקורונה הכריחה את העולם לתקשר באופן מקוון, אבל הביצועים של סנאפ בולטים במיוחד. מניותיה עלו יותר מפי שניים בארבעת החודשים האחרונים, ועברו בכך אפילו את המניות של טוויטר ופייסבוק בעונת הבחירות הרוויה חדשות. הן גם עברו את מניות פינטרסט (Pinterest) שהפכה לחברת מסחר מקוון בתזמון כמעט מושלם.

העלייה יוצאת הדופן של סנאפ רומזת לכך שמשקיעים מעריכים את הפוטנציאל שלה בעתיד הרבה מעבר לביצועיה בהווה. בוול סטריט מקווים שסנאפ תגדיל את הכנסותיה בערך בקצב בו עשתה פינטרסט ב-2020 ואת מספר המשתמשים החודשיים החדשים בקצב שהוא בערך כמחצית מהקצב של פינטרסט. כיום נסחרת מניית סנאפ בפרמיום משמעותי מול פינטרסט, פי 22 יותר ברכישות עתידיות - רמה שלא נצפתה מאז הנפקת החברה בשנת 2017.

סנאפ עובדת להגדיל את האטרקטיביות שלה לעסקים מעבר למודל הסטנדרטי של פרסומות ברשתות חברתיות. נראה שהפוטנציאל הזה משך את תשומת לב המשקיעים, ואנליסטים מצביעים יותר ויותר על החדשנות של החברה, שרוהיט קולקרני מחברת MKM Partners אמר שהיא הטובה מבין חברות הרשתות החברתיות.

מציאות מרובדת, Snap Map ותוכן משתמשים

סנאפ הודיעה שהשיקה 15 מוצרים שונים ושימושיות חדשה למשתמשים במציאות מרובדת לעסקים, כל זה בתקופה של תשעה החודשים הראשונים של שנה שעברה בלבד. סרטון שיווקי חדש שהפיקה החברה בדצמבר הראה איך משתמשי סנאפצ'ט יכולים להתנסות באופן מקוון מוצרים כמו נעליים או לכה לציפורנים. זה גם מראה איך משתמשים יכולים באופן פיזי לסרוק לוגו של מוצר על מנת לראות מידע לגביו, כולל מדריך שימוש קצר.

לויד ולמסלי מדויטשה בנק (Deutsche Bank) אומר שההזדמנות להכנסות מעדשות מיוחדות למציאות רבודה ומפרסומות תגיע ל-4 מיליארד דולר בשנים הקרובות - יותר מכפלים סך הכנסות החברה בשנת 2019. מוצרים מקוונים אלה, שניתן לנסות לפני קניה באופן מקוון, באו בדיוק בזמן כשחנויות רבות נותרו סגורות, אך הם יכולים להמשיך להיות בעלי ערך ללקוחות הגרים רחוק מהחנויות האהובות עליהם.

חוץ ממציאות מרובדת, בסנאפ עובדים להעלות עסקים על המפה - באופן מילולי. החברה השיקה את Snap Map בשנת 2017, ניסיון להפוך מפות לאישיות על ידי הלבשה על המפה של מיקום חברים בסנאפצ'ט ועסקים. קרוב לשליש ממשתמשי סנאפצ'ט משתמשים כעת במפה, כך לפי הערכה של חברת Jeffries. זה אמור לגדול לאחר שסנאפ רכשה בינואר את StreetCred, חברה האוספת מידע מהימן על עסקים על ידי מתן בונוסים למשתמשים המוכנים לכתוב ביקורת.

ברנט תיל, אנליסט בחברת Jeffries, מעריך שהמפה של סנאפ עשויה להוסיף כמיליארד וחצי דולר להכנסות השנתיות עד שנת 2023, ומוסיף שזה עשוי להיות הנכס של החברה שהערכתו הכי לוקה בחסר. במסמך מהעת האחרונה, תיאר תיל פטנט שפרסמה סנאפ בינואר אשר יכול לסייע לעסקים למנף הזמנות לאירועים בתוך המפה של סנאפ גם באופן אורגני וגם דרך פרסומות בתשלום.

סנאפ גם משקיעה באופן נרחב בתוכן המיוצר על ידי המשתמשים, שדה רווחי אך צפוף השם אותה בתחרות עם טיקטוק, יוטיוב ואחד המאפיינים של אינסטגרם. עד אמצע נובמבר, סנאפ נתנה יותר ממיליון דולר ביום ליוצרים שהגישו את הסרטונים הטובים ביותר לפלטפורמה החדשה שלה של תוכן המיוצר על ידי משתמשים, ספוטלייט (Spotlight). לעת עתה, התמריצים נועדו לעודד השתתפות של משתמשים ולמשוך אותם מפלטפורמות אחרות על מנת שסנאפ תהיה יותר אטרקטיבית למפרסמים. הית' טרי מחברת גולדמן סאקס אמר שספוטלייט עצמה תוכל ליצור הזדמנויות חדשות לרווחיות במשך הזמן הקרוב.

סנאפ צפויה לדווח על הכנסות הרבעון הרביעי ב-4 בפברואר, אך משקיעים עשויים להיאלץ לחכות עד יום המשקיעים השנתי של החברה בהמשך החודש על מנת לקבל עדכון מלא על תוכניותיה. בוול סטריט צופים שהחברה תסגור את השנה עם ביצועים מעולים, כולל עלייה במכירות ברבעון הרביעי שאמורה כמעט להשתוות ל-52% המרשימים שהציגה החברה ברבעון השלישי.

סנאפ מוכנה לקלוז-אפ.